ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ فروردين

به گزارش مهر، با افزایش بارندگی‌های شدید در کشور، از ابتدای سال جدید (۹۸) شاهد وقوع سیل، طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور هستیم که این پدیده، وضعیت بحرانی را برای کشور به همراه داشته است.
در شرایط بحران داشتن شبکه ارتباطی پایدار و بدون اختلال برای تیم‌های مدیریت بحران و مردم از جمله مهم‌ترین الزاماتی است که بر آن تاکید فراوان شده است.
حمید فتاحی، رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با مهر، در مورد اقدامات انجام شده برای برقراری ارتباطات در مناطق سیل‌زده و وضعیت ارتباطی این مناطق توضیح داد.
وی با بیان اینکه به جز در استان ایلام در سایر مناطق کشور، مشکل ارتباطی وجود ندارد، گفت: تمامی مسیرهای اصلی شبکه ارتباطی کشور برقرار است و می‌توان گفت که به رغم وجود سیل، زیرساخت ارتباطی کشور پایدار است.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه به دلیل رانش زمین، ۳ مسیر فیبرنوری استان ایلام قطع شده است، افزود: از میان این ۳ نقطه، ۲ نقطه در زیر آب قرار دارد و امکان بر طرف کردن آن نیست. اما یک مسیر هم اکنون توسط تیم فنی با جایگزینی ارتباطات رادیویی و ماهواره‌ای در حال برقراری مجدد است.
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه لینک‌های ماهواره‌ای آماده برقراری ارتباط در ایلام است، ادامه داد: در همین حال ارتباطات رادیویی این مسیر نیز تا دو ساعت آینده برقرار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه این ظرفیت‌ها به طور قطع به اندازه‌ی ظرفیت ارتباطی فیبرنوری نخواهد بود اما می‌تواند مسیر جایگزین موقت باشد، ادامه داد: لینک‌ها آماده‌ی ارائه‌ی به اپراتورها است تا مشکل برقراری ارتباط در ایلام حل شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه