کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۷ ارديبهشت

به نوشته‌ی همکاران سیستم، همزمان با ادامه همه‌گیری ویروس کرونا و عرضه عمومی واکسن مقابله با این ویروس برای مردم، پنج غول فناوری شامل شرکت‌های آلفابت، فیسبوک، مایکروسافت، اپل و آمازون در سه ماه نخست سال جاری میلادی موفق شدند در مجموع درآمد ۳۲۲ میلیارد دلاری را از آن خود کنند.
این شرکت‌ها توانستند در دوره‌ای به این رکورد جدید دست یابند که بسیاری از مشاغل دیگر هنوز برای تامین هزینه‌های خود با مشکلات عدیده مواجه هستند.
هفته گذشته در گزارش جدید گفته شد مجموع درآمد سالانه این شرکت‌ها پس از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا در سال 2020 میلادی با رشد 25 درصدی به 1.2 تریلیون دلار رسیده است.
این رشد چشم‌گیر نشان‌دهنده اعتماد روزافزون مصرف‌کنندگان به محصولات دیجیتالی است. در اصل این قبیل محصولات به نیازهایی تبدیل شده که کیفیت زندگی همه مردم را افزایش می‌دهد.
با آغاز فاصله اجتماعی و دورکاری در فضاهای شغلی مختلف‌، تقاضاها برای استفاده از محصولات فناوری به طور قابل‌توجه افزایش یافته است.
عملکرد پنج شرکت بزرگ فناوری را می‌توان در رشد درآمد 41 درصدی آنها و سود خالص 105 درصدی پس از کسر مالیات در سه ماه نخست سال 2021 میلادی هم مشاهده کرد. این رشد چشم‌گیر از طریق مدیریت هزینه موثر و صرفه اقتصادی در مقیاس گسترده حاصل شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه