ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي

مدت زمان دوره صدور قبض برای مشترکین دائمی همراه اول به ۴۱ روز کاهش یافته است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت ارتباطات سیار ایران طی سنوات گذشته، با اتخاذ سیاست‌های تشویقی پرداخت به موقع قبوض، برگزاری طرح‌ها و کمپین‌های وصول مطالبات در استان‌ها، کاهش دوره صدور قبوض از دو ماه به یک ماه و دیگر اقدامات تلاش کرده تا دوره وصول مطالبات را کاهش داده و از این طریق نقدینگی مورد نیاز شرکت جهت اجرای پروژه‌های توسعه و پرداخت سود سهام را فراهم کند.
گفتنی است طی دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور 99، دوره وصول مطالبات از 49 روز به 41 روز کاهش یافته است.
دوره وصول مطالبات همراه اول از سال 93 تاکنون هر سال کاهش یافته است و به ترتیب از 64 به 59، 53، 54، 58، 49 و در نهایت به 41 روز کاهش یافته است.
همراه اول در تشریح ریسک‌های خود به ریسک اعتباری اشاره کرده که در شرکت ارتباطات سیار ایران بیشتر ناشی از تاخیر در وصول مطالبات ناشی از درآمدهای عملیاتی شرکت است.
یکی از شاخص‌هایی که برای اندازه‌گیری ریسک اعتباری به کار می‌رود شاخص متوسط دوره وصول مطالبات است.
بررسی‌ها حاکی از آن است که علیرغم کاهش قدرت خرید مردم در چند ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و تورم، با تمهیداتی که همراه اول از طریق اتخاذ سیاست‌های تشویقی پرداخت به موقع قبوض، برگزاری طرح‌ها و کمپین‌های وصول مطالبات در استان‌ها و ... به کار گرفته، این شاخص در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بهبود یافته و توانسته ریسک اعتباری را پوشش داده و کنترل کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه