موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۲:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۳۰ مرداد

تاسیس شده توسط جان اسکولی، Obi Worldphone بر روی طراحی و توان مالی آن تمرکز کرده است.


Obi Worldphone توانسته است توجهات بسیاری را در زمانی که تولید اولین تلفن هوشمند خود را در سال گذشته در همین موقع اعلام کرد را به خود جلب کند. طبعا با وجود مدیرعامل سابق اپل در بین بنیان گذاران این اتفاق می افتاد اما ریسک جدید جان اسکولی در کسب و کار تولید دستگاه های مقرون به صرفه تر است، که دقیقا در قطب مخالف طیف آیفون قرار دارد. حالا با حرکت رو به جلو در خاورمیانه، آسیای جنوبی و اخیرا در آمریکای لاتین، Obi Worldphone توانسته است به گسترش دسترسی خود به انگلستان با MV1 99 پوندی بپردازد.


MV1 کم و بیش از ویژگی هایی که شما از یک تلفن هوشمند sub-100 پوندی انتظار دارید، برخوردار است: یک صفحه نمایش 720p 5 اینچی، دوربین های 2 و 8 مگاپیکسل، یک باتری 2500mAh ، یک چیپ Snapdragon 212 چهارهسته ای 1.3GHz ، حافظه ی 2GB و 16 گیگ حافظه ی داخلی (کارت microSD تا بیشتر از 64GB نیز امکان پذیر است). با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و 4G ، شما به دستگاهی نگاه می کنید که از یک جرقه ی 90 پوندی برخوردار است. زیرا تلفن 99 پوندی Moto E 2016 و بسیاری از تلفن های هوشمند دیگر با همین قیمت مشابه به بازار خواهند آمد.


حافظه ی 2 گیگ کمی غیرعادی است (البته از نوع خوب)، اما Obi Worldphone می خواهد که گوشی های آن با چیزی بیشتر از اعداد، شناخته شده و تعریف شوند. با طراحی مهمات استودیو که در گوشه ی آن قرار داده شده است، این شرکت قصد دارد تا به تولید دستگاه های زیبایی بپردازد که بتواند در برابر سایر محصولات کم هزینه ی اندروید قدعلم کند، همانطور که مدیراجرایی Obi ، آنکوش چاترجی نیز به آن اشاره کرده است. و MV1 در صورتی که کمی عجیب و غریب نباشد، هیچ چیزی ارزشمندی نیست، همچنین صفحه نمایش شیشه ای شناور Obi که یک میلیمتر یا دو میلیمتر بالاتر از بدنه ی اصلی گوشی قرار میگیرد، به عنوان امضای اصلی این محصول محسوب می شود.


با توجه به Obi ، قصد اصلی آن ها، موردتوجه قرار دادن بخشی از تلفن است که شما بیشتر از همیشه با آن کار میکنید، بنابراین شکننده ترین اجزایی را شامل می شوکه که به صورت غیرعادی در معرض خطر قرار دارند. Gorilla Glass 3  در دسترس است تا به ارائه ی سطح مناسبی از محافظت بپردازد. اما بیشتر حجم دستگاه به خودی خود ناهمگون است، که از انحنای دایره ای شکل نرم در لبه ی زیرین دستگاه برخوردار است که در کنار یکدیگر قرار داده شده اند که قسمت بالایی آن تیزتر است. همچنین از یک انتهای متالیک و نقره ای نیز برخوردار است، که با بدنه ی پلی کربنات سیاه و سفید آن در تضاد قرار گرفته است.


چه با سلیقه ی شما جور باشد یا نه، MV1 در دست به اندازه ی کافی راحت است، اگرچه صفحه نمایش بالا آمده ی آن به عنوان یک ویژگی برازنده برای آن محسوب نمی شود. در هر صورت آن از یک لبه ی باریک و تیز برخوردار است، که نوک انگشت های شما مرتبا با آن در تماس است. همچنین، از آن جایی که صفحه نمایش آن به سمت بیرون است، به جلب توجه در این زمینه می پردازد که دستگاه 5 اینچی MV1 تا چه اندازه بزرگ و حجیم است. و همین مسئله باعث می شود که این گوشی بزرگ تر به نظر برسد.


تمرکز بر روی طراحی آن، به جلب توجه در زمینه ی ویژگی های نرم افزاری آن نیز منجر شده است: Cyanogen OS 12.1.1 ( بر پایه ی Android 5.1 Lollipop ). با رشد محبوبیت آن در روزهای اخیر، یکی از نقض های    Cyanogen OS ، ایفای نقش آن است. Obi به بارگذاری مجدد یک طرح زمینه ی رنگارنگ و زاویه دار در MV1 پرداخته است. همانطور که آن را LifeSpeed UI نامیده است که در اصل یک ویدجت قفل صفحه است که به ارائه ی دسترسی آسان به شماره گیر و دوربین می پردازد.


MV1 در حال حاضر با قیمت 99 پوند موجود می باشد که میتوانید آن را مستقیما از Obi و یا از طریق آمازون خریداری کنید، که این مسئله بدین معناست که آن ها به برندهایی که تنها به صورت آنلاین فعالیت می کنند و در تعداد کثیری از فضای مقرون به صرفه ی اندروید با یکدیگر رقابت می کنند، اضافه شده اند. و بر روی کاغذ، آن از هر چیزی که شما تقاضای آن را از یک دستگاه sub-100 پوندی داشته باشید برخوردار است، Obi امیدوار است که فلسفه ی طراحی راهبردی آن ها بتواند کلید پیدا کردن موفقیت در جایی باشد که سایر بازیکنان نتوانسته اند در آن جا به موفقیت دست پیدا کنند، اگرچه هم در انگلستان و در سایر دنیا نیز قابل دستیابی خواهد بود.




دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن هنگ‌اوت را با ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی کنید