ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ مرداد

مدیرعامل ایرانسل از تشکیل کمیسیونی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه به منظور بحث و بررسی نحوه مدیریت فرکانس و راه اندازی 5G در کشور خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیژن عباسی آرند، در پاسخ به سوال خبرنگار ایستنا درخصوص استراتژی ایرانسل و سازمان تنظیم مقررات درخصوص تخصیص فرکانس موردنیاز توسعه  5G با اعلام این خبر گفت: سه لایه فرکانسی پایین، وسط و بالا به این نسل از تکنولوژی اختصاص می یابد.
در کمیسیونی که در رگولاتوری برای نحوه مدیریت فرکانس و نحوه راه اندازی این تکنولوژی در کشور تشکیل شده، استراتژی ها به بحث و بررسی گذاشته شده و جمع بندی می شوند.
او افزود: طبیعتا متناسب با مدیریت فرکانس که در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت خواهد گرفت، بحث تخصیص فرکانس خاص به نسل پنجم اتفاق خواهد افتاد.
عباسی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایستنا مبنی بر علت توسعه 5G در شبکه ایرانسل روی فرکانس 3500 مگاهرتز که پیش از این TDLTE روی آن عرضه شده است و سرانجام TDLTE روی این فرکانس گفت: 5G که الان تست شده، براساس باند فرکانسی 3500 مگاهرتز است که البته تداخل هایی هم با فرکانس TDLTE دارد.
او افزود: اگر قرار باشد این تکنولوژی در سطح عمومی توسعه یابد، قطعا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بحث های مربوط به فرکانس را نهایی و ابلاغ خواهند کرد و توسعه تکنولوژی براساس آن فرکانس صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل ایرانسل درباره برنامه های این اپراتور برای توسعه 5G در کشور نیز گفت: در مرحله اول در تلاش هستیم مراکز تحقیقاتی و مراکزی که استفاده بیشتری از تکنولوژی دارند را تحت پوشش قرار دهیم و هر زمان سیاست وزارت ارتباطات در بحث مدیریت فرکانس نهایی شود، براساس آن توسعه در سطح شهرها انجام خواهد شد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه