امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ دي

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: با توجه به محدودیت‌های دسترسی به برخی از شبکه‌های اجتماعی طی چند روز گذشته افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به انتشار بدافزارهایی در قالب فیلتر‌شکن نموده اند.
سرهنگ فیروز سرخوش در تشریح این خبر گفت: به دلایلی سرویس برخی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد در کشور بنا به تدابیر صورت گرفته به‌ صورت موقت از دسترس خارج‌ شده است و برای اینکه کاربران بتوانند از آن استفاده کنند به دنبال استفاده از پروکسی هستند؛ اما افراد باید هوشیار  باشند و مراقب فایل‌های به‌ ظاهر فیلترشکن و لینک‌های به‌ اصطلاح پروکسی که این روزها در برخی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شوند باشند.
وی با بیان اینکه احتمال سوء استفاده و انتشار بدافزار و ایجاد مزاحمت به همین واسطه افزایش‌ یافته است، افزود: به‌ خصوص کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی که این روزها  بیشتر از گذشته شروع به انتشار و معرفی فیلترشکن یا پروکسی کرده‌اند احتمالاً دامی از سوی مجرمان سایبری است تا با این ترفند بتواند هدف مجرمانه ی خود را اجرایی کنند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در نشانگاه‌های مختلف شاهد انتشار اپلیکیشن‌هایی هستیم که به‌عنوان راه دسترسی به برخی از شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است. با بررسی‌های صورت گرفته‌، تعدادی از این برنامه‌ها آلوده به تبلیغ افزار و بدافزار می‌باشند.
سرپرست پلیس فتا استان همدان گفت: این‌گونه بدافزارها به علت متن باز بودن برخی از سیستم‌عامل‌ها و عدم وجود آنتی‌ویروس به‌روز، به‌راحتی می‌توانند به قسمت‌های مختلف گوشی تلفن همراه کاربران دسترسی غیرمجاز داشته باشند و همین مهم احتمال سوء استفاده از اطلاعات داخل گوشی و ایجاد مزاحمت و باج‌خواهی یا ارسال اطلاعات به سایرین را افزایش می‌دهد.
سرهنگ سرخوش به کاربران هشدار داد: افراد به یاد داشته باشند تاکنون شبکه ی اجتماعی به اسم نسخه‌ ی بدون فیلتر منتشر نشده است، مطالبی که با این عناوین در حال انتشار است، غالباً بدافزار بوده و برای فریب کاربران با این اسامی معرفی می‌شوند.
این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: کاربران بدانند، برنامه‌ای که به اسم فیلترشکن یکی از پایگاه‌های خبری معاند و یا نام‌های دیگر که در حال انتشار است اگر برایشان پیامک می‌شود، جعلی و آلوده است و در صورت نصب، به‌ صورت خودکار به تمام مخاطبین کاربر‌ لینک آلوده  ارسال خواهد شد تا شبکه آلودگی خودش را گسترده‌تر کند از طرفی با روشن کردن مستمر ویبره ی تلفن همراه کاربر برای ایشان پیام‌های تبلیغی نمایش می‌دهد و ایجاد مزاحمت می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه