تکنولوژی
الناز فرجی۱:۳۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ بهمن

در طول چند دهه ی اخیر ؛ بازوبند GPS تکنولوژی رایجی در بین شهروندان آمریکایی شده است و همه آن را به عنوان بخشی از قانون دستگیری خانگی میشناسند . ولی آیا اگر قرار باشد آن را برای یک عمر بپوشیم هم میتوانیم این تکنولوژی را قبول کنیم ؟ نمونه ای جدید در وینکوزین نشان میدهد که برخی از مردم در ایالاتی خاص انتخاب دیگری ندارند . این وسیله برای نظارت حرکات شخص به کار میرود . از متجاوزان جنسی گرفته تا مجرم های یقه سفید . این دستبند های GPS نشانی خاص در برخی گروه ها پیدا کرده اند ، بیشتر افراد مشهور  در این زمینه لیندزی لوهان و مارتا استوآرت هستند . اما مردی از وینکوزین به نام مایکل بیلو 72 ساله که به علت تجاوز جنسی دستگیر شده بود مانند برخی از قانون شکنان دیگر قبل، نمیتواند تا آخر عمرش از این دستبند رهایی پیدا کنید .
این پرونده که توسط Ars technica برجسته شد ، منحنی شیب دار استفاده از تکنولوژی برای ردیابی افراد خارج از زندان را مطرح میکند  و این که بر ضد حقوق فردی است . در این پرونده ، وینکوزین واقعا قانونی برای تجاوز جنسی دارد ( قانون 431) که به ایالت این امکان را میدهد که یک عمر شخص را نظارت کند . این مورد که در لیست تجهیزات لازم برای ردیابی GPS قرار میگیرد ، پیامی ترسناک در عبارت اینچنینی است : " ردیابی تا آخر عمر سیستمی است که تا آخر عمر شخص مربوط میشود . " 
بیلو که به کمک ACLU وینکوزین ؛ این تصمیم  پوشیدن وسیله تا آخر عمر را گرفت ,در سند دادگاه وکیل  بیلو نوشت : " وجود یک وسیله ی در بدن شخص که بتواند توسط باقی مردم شناسایی شود یک پیام صوتی را میرساند ، و نتایج از ملاقات های پی در پی اسناد مقامات رسمی یا پلیس ، به طور قابل پیش بینی ؛ مجازات های حضوری و بنابراین از نزدیک ،مجازات های شرمنده کننده ای در پی خواهد داشت . و دادگاهی سخت گیر ادعای بیلو را حمایت کرد ، او در دادگاهی از خود دفاع کرده بود که قانون گذاری اصلی را داشت . در 29 ژانویه دادگاه اعلام کرد که " پوشیدن این نظارت گر بازو بستگی به میزان تجاوز به حریم شخصی دارد . و اینکه چقدر در جامعه این جرم مهم است ( شامل متجاوزانی که پشیمان اند ) .  با توجه به اطلاعات جمع شده توسط این نظارت گر ،ما نمیتوانیم موافق قانون سخت گیرانه ی وینکوزین در لایحه ی چهارم باشیم . " بیشتر دلایل دادگاهی بر امکان دوباره ارتکاب جرم تاکیید میکنند . "
" ما شک داریم که یک جامعه بخواهد باور کند که تنها بر اساس حدس یک روانشناس ,یک بچه باز تنها 49 درصد احتمال ارتکاب جرم دارد و یا حتی در این پرونده 16 درصد. به خصوص با فرض تمامی نکات منفی گزارش روانشناس . " بر اساس این گزارش ، دستبند GPS  بیلو تا عمق 15 پایی ضد آب است و تنها به یک بار شارژ در روز نیاز دارد . که باعث میشود مقاوم تر و مطمئن تر از بیشتر دستگاه های سیار بازار باشد . به عنوان ترکیبی از تکنولوژی و قانون ، ایالت  های مختلف قوانین متفاوتی نسبت به این وسیله دارند و مثلا در سال 2005 ، ایالت های اوهایو ، اوکلوهوما ، فلوریدا و میزوری اجازه ی پیگیری با GPS تا آخر عمر را دارند . این را بر اساس گزارشی در wired متوجه شدیم.

و در حالیکه خیلی ها هستند که ممکن است موافق نظارت و پیگیری تا آخر عمر باشند ، سوال اصلی این است که : وقتی صحبت از جرایم غیر خشن بشود این نوع اعمال قانون به کجا میرسد؟ البته دادگاه باید تصمیم بگیرد . ولی در همین حین میشود فهمید که احتمالش در آینده زیاد است که پیگیری شدن توسط GPS یک کنجاوی قانونی نباشد بلکه یک احتمال تا آخر عمر است .

برچسب هاGPS tracking bracelet
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 ترفند برای بهبود بخشیدن به مصرف باتری گوشی