نرم افزار
حمید رضا مازندرانی۷:۳۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۱ تير

پس از صحبت هایی که درباره عقد قرارداد 1.2 میلیارد دلاری برای فروش اپرا شده بود، حال خبر رسیده این شرکت بیشتر بخش های خود را به قیمت 600 میلیون دلار به یک کنسرسیوم چینی فروخته است. خریداران، که در راس آن ها شرکت تحقیقاتی Qihoo 360 قرار دارد، مرورگر این شرکت و برنامه های مربوط به حریم شخصی و مدیریت عملکرد را خریده اند. این خرید شامل گواهی ها (لایسنس) و مهمتر از آن نام شرکت می شود. این شرکت نروژی، بخش مشتری خود را، شامل برنامه ها و بازی ها و نیز تلویزیون اپرا نگه خواهد داشت. بخش مشتری 560 کارمند دارد، اما کمپانی اپرا مشخص نکرده سرنوشت 1109 کارمند بخش های دیگر چه می شود.


قرارداد اصلی، که در ماه فوریه اعلام شد، موافقت نهادهای نظارتی را کسب نکرد. مدیر شرکت از باطل شدن قرارداد اولیه ابراز تاسف کرد، و در عین حال اضافه کرد: قرارداد جدید برای کارکنان و سهام داران اپرا اتفاق خیلی خوبی است. حالا شرکت اپرا 18 ماه فرصت دارد که یک نام جدید برای خود انتخاب کند.
اپرا پنجمین مرورگر محبوب برای کامپیوترهای شخصی است، که 1.9 درصد از بازار را در اختیار دارد. البته 10 درصد بازار مرورگرهای موبایل متعلق به این شرکت است که رقم بالایی به شمار می آید. این شرکت در حوزه مرورگر بسیار خلاق بوده، از جمله یک بلوکه ساز تبلیغات (ad-blocking)، فشرده ساز دیتا و ویدیو و یک VPN داخل خود مرورگر طراحی کرده است.

برچسب هاOpera browser
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Active X از مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ حذف می شود