ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ مرداد

نشست هم‌اندیشی بررسی و پیگیری مشکلات اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، معاون نظارت و اعمال مقررات و تعدادی از مدیران این سازمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این نشست موضوع وضعیت پوشش ارتباطی در سطح شهرها و روستاها و تعهدات اپراتورها برای پوشش ارتباطی جاده‌های استان سیستان و بلوچستان بررسی شد. نحوه‌ی تعامل شرکت مخابرات ایران با شرکت‌های FCP، ظرفیت انتقال درون شهری و برون شهری شرکت مخابرات در برخی شهرها، افزایش تعداد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار در سطح استان و ضرورت توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی در آن‌ها، موانع جغرافیائی توسعه‌ی زیرساخت‌ها همچون صعب‌العبور بودن مسیرها، گستردگی جغرافیائی و فاصله زیاد بین مناطق پر جمعیت و مناطق کم جمعیت در نقاط مختلف استان، تاثیرگذاری شرایط اقلیمی مانند طوفان بر شبکه‌های ارتباطی استان، قطع برق و کاهش عمر باطری سایت‌ها و کمبود مسیرهای پشتیبان فیبرنوری در استان از مشکلاتی بود که اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در این نشست عنوان کردند.
بر اساس این گزارش، پس از بیان و بررسی مشکلات، اپراتورها با همکاری یکدیگر و اشتراک‌گذاری امکانات زیرساختی و سایت‌های خود تا پایان شهریور پوشش ارتباطی بسیاری از جاده‌های این استان را تامین می‌کنند.
تامین سه هزار و ۷۰۰ باطری برای تعویض و ترمیم باطری سایت‌ها، تکمیل پوشش ارتباطی در شش شهر این استان تا پایان شهریور ماه و تمامی مسیرها و جاده‌های استانی تا پیش از دهه‌ی فجر و راه‌اندازی ۱۵۴ سایت متناسب با تکنولوژی‌های جدید از سوی اپراتور همراه اول برای ارائه‌ی سرویس با کیفیت به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از مصوبات دیگر این نشست بود.
همچنین معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سفر در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پیگیری مشکلات ارتباطی استان در چارچوب تعهدات پروانه‌ای اپراتورها، خواستار مساعدت و همکاری موثر دستگاه‌های مرتبط برای رفع مشکلات ارتباطی استان شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه