گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

گوگل به طور رسمی از شیوه‌ی رمزنگاری جدیدی پرده برداشت که به منظور حفاظت از داده‌های دستگاه‌های با قدرت پردازنده‌ی ضعیف بهینه‌سازی شده است.
اطمینان از اینکه اطلاعات موجود بر روی گوشی‌های موبایل و وسایل قابل حمل محافظت می‌شوند، از فاکتورهای بسیار مهم کاربران برای خرید چنین محصولاتی می‌باشد. به همین دلیل هم است که در اکثر گوشی‌های اندرویدی قابلیت رمزنگاری داده‌ها به صورت پیش‌فرض فعال می‌باشد. در حقیقت این امر از نسخه‌ی ۶ اندروید برای کاربران به صورت جدی لحاظ شده است. البته این امر همواره برای گوشی‌های با پردازنده‌ی ضعیف یک استثنا بوده است.
برای مثال نسخه‌ی سیستم‌عامل Android Go که برای دستگاه‌های با توان پردازشی پایین طراحی شده است، به دلیل وجود رم زیر ۱ گیگابایت در این گوشی‌ها، قابلیت رمزنگاری در آن‌ها به طور پیش‌فرض غیرفعال است. این را هم در نظر بیگرید که چنین دستگاه‌هایی عموما دارای پردازنده‌هایی از نوع ARM Cortex-A7 می‌باشند که دارای قابلیت رمزنگاری سخت‌افزاری AES نمی‌باشند.
در چنین شرایطی بود که Android تصمیم به توسعه و عرضه‌ی مکانیزم رمزنگاری به نام Adiantum گرفت که در چنین گوشی‌های قابلیت استفاده داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه