گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۵ آبان

Personal branding عبارتی است که با آن برخی از ویژگی‌های یک برند را در یک انسان قرار دهیم، به این ترتیب افرادی همچون کارشناسان، هنرمندان و ورزشکاران می‌توانند در زمینه‌های کاری خود صاحب اعتبار، شهرت، شخصیت و ارزشی قابل ارائه همچون یک نام تجاری یا برند شوند.
اولین بار حدود 20 سال پیش، فردی به نام Tom Peters، مقاله ای را در رابطه با برندسازی شخصی با عنوان (A Brand Called You)، برندی که شما نامش هستید منتشر کرد. در همین راستا بسیاری از افراد مشهور در جهان پای در مسیر این هدف نهادند. امروزه در تلویزیون و شبکه های اجتماعی شاهد تبلیغاتی از این افراد می باشیم.
جالب است بدانید برای دارا بودن یک برند شخصی شما حتما نیازی به مشهور بودن ندارید و تنها نام شما یک برند برای شماست و تنها کافی است نام خود را گوگل کنید. در صورتی که حتی در یکی از شبکه های اجتماعی با نام خودتا عضو باشید، گوگل آن را پیدا خواهد کرد.

چگونه برندسازی کنیم؟
قبل از هرکاری بدانید که پرسونال برندینگ همانند برندینگ شرکت‌ها، مدت زمان زیادی می خواهد تا در بین اهالی یک محل، شهر و یا کشور جا بیفتند در صورت شکست با نام یک برند، مطمئنا باید نام دیگری را برای برند خود برگزینید.

الفبای مورد نیاز برای برندسازی شخصی چیست؟
ابتدا نیاز است برند خود و هدف خود را از برندسازی شفاف کنید. باید مخاطبتان را سردرگم نکنید. تا هنگامی که پا نگرفته این، به یکباره چند پیام را به نمایش نگذارید. در فضای مجازی، پیامی یکپارچه را از خود در تمامی صفحات خود منتشر کنید، تا مخاطب دچار دوگانگی در نیت شما نشود. خودتان را خیلی سریح و کوتاه و حداکثر در 10 جمله معرفی کنید. در این مورد می توانید از ویژگی های بارز خود نام ببرید، ویژگی هایی که اطرافیانتان شما را با آن مولفه ها می شناسند. حال که دید و شناخت بهتری نسبت به خود پیدا نموده اید، باید مشخص نمایید که دوست دارید چه کسی شوید و تمام فکر خود را بر روی این مسئله بگذارید که در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه ای تان دوست دارید چه جایگاهی را بدست آورید.
داشتن یک وب سایت، یکی از اصلی ترین موارد در برندسازی شخصی است. شما باید تمام فعالیت های حرفه ای و همچنین برند خود را به عرصه ی نمایش بگذارید. همچنین با حضور در شبکه های اجتماعی، ارتباط مستقیمی با مخاطبان خود خواهید داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه