تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ خرداد

گذرواژهها آزاردهنده هستند، مخصوصاً این روزها که مجبور هستیم همواره تعدادی از آنها را به خاطر بسپاریم. یک راه برای کاستن از ابعاد چنین مشکلی، این است که با یک دستگاه که قفل نباشد، قفل دستگاه دیگری را باز نماییم. برای نمونه، ساعت اپل طوری تنظیم بشود که هر گاه گوشی آیفون نزدیک آن شد، قفل گوشی را باز کند.
به گزارش MacRumors، اپل در حال ایجاد امکانی است که این قابلیت را برای مکبوک نیز فراهم سازد. به این صورت که با ثبت اثر انگشت روی گوشی آیفون، قفل مکبوک را بتوان باز کرد. روش انجام این کار هنوز مبهم مانده است. سادهترین سناریو شاید این باشد که اگر گوشی شما در نزدیکی مکبوکتان قرار گرفت، خود به خود قفل آن را باز کند. این کار با ساعت اپل هم قابل انجام است. البته یک اپلیکیشن به نام knock عرضه شده که این قابلیت را عرضه میکند، اما لازم است که هم بر روی گوشی یا ساعت و هم بر روی مکبوک نصب شده باشد.
بنابر گزارش، قابلیت فوق ممکن است در نسخه جدید OS X (10.12) عرضه شود. البته یک راهکار ساده و واضح این است که مکبوکهای نسل بعدی خودشان حسگر اثر انگشت داشته باشند. اپل سالها قبل این فناوری را ثبت اختراع کرده، اما هنوز اثری از تمایل به استفاده از آن در آینده نزدیک دیده نمیشود.
گزارش مذکور همچنین بیان میکند دستیار صوتی اپل (موسوم به سیری) ممکن است راهش را به OS X باز نماید، چرا که آیکون آن نیز در منوی این سیستم عامل دیده شده است.
هیچکدام از شایعات فوق از سوی اپل رسماً تایید نشدهاند. نسخه جدید OS X در کنفرانس WWDC در ماه ژوئن (اواخر خرداد) رونمایی خواهد شد و احتمالاً در فصل پاییز قابل بهرهبرداری باشد.

برچسب هاknockiOS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

کمپانی EA Sport بازی هیجان انگیز UFC را برای کاربران اندروید در دسترس قرار داد