تکنولوژی
الناز فرجی۱۰:۸ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۱ فروردين

فن آوری جدید خمیر دندان، شناخته شده به اسم BioMinF، به گونه ای ساخته شده است که مواد معدنی از دست رفته مینای دندان ها را در هنگام خواب فرد برای جلوگیری از پوسیدگی ترمیم میکند.در حال حاضر برای دندان پزشکان در دسترس است و در آینده ای نزدیک روانه بازار میگردد. این محصول در دراز مدت تاثیر میگذارد و ممکن است کمی حساسیت دندان ها را در مدت مصرف زیاد کند.
پوسیدگی و حساس شدن دندان ها بسیار شایع است به صورتی که حدود 42% از کودکان بین سنین 2 تا 11 سال و 92% در بین بزرگسالان سنین 20 تا 64 سالگی اتفاق میفتد.
خمیردندان جدید با نام BioMinF ، بر اساس تحقیقات دانشگاه کوئین مری لند در کالج سلطنتی لندن با هدف مقابله با پوسیدگی دندان از طریق آزاد کردن یون های کلسیم، فسفات و فلوراید عمل میکند.در حالی که خمیر دندان های معمولی تنها پس از چند ساعت پوشش خود را از دست میدهند، BioMinF پس از شستشو و مسواک زدن با فلوراید تا 8 الی 12 ساعت پوشش دندان ها را حفظ می کند- که در مقابل اسید مواد نوشیدنی و غذایی مقاوم است- و یک لایه محافظ کامل بر روی مینای دندان قرار میدهد.
کلسیم و فسفات خیلی عملکرد بیشتری دارند. با ترکیب شدن در بزاق دهان به شکل یک ماده معدنی قوی در می آیند و به تقویت و بازسازی ساختار دندان میپردازد.این خمیر دندان باعث کاهش حساسیت کلی در مقابل غذاهای سرد و گرم و نوشیدنی ها میشود(به مرور زمان پس از مصرف یک دوره کامل)
جالب توجه است که که این پوسیدگی و حساسیت دندان در سایر محصولات بهداشت و دندان نیز ظاهر شده اند.
پروفسور رابرت هیل، مدیر ارشد شرکت میگوید: " تکنولوژی نهفته در BioMinF به طور انحصاری برای خمیر دندان طراحی نشده است.این ماده همچنین میتواند برای مصارف دیگر دندان پزشکی مانند جرم گیری و تمیز کردن دندان ها، سفید کردن و ترمیم به کار برده شود"
فن آوری BioMinF – شرکت انجام دهنده پروژه – برای اهداف تجاری محصول یک فلوراید مخصوص نیز به همراه آن ارائه میکند.در حال حاضر این محصول در عمده فروشی های دندان پزشکان در دسترس است با قیمت 5 یورو(7 دلار) برای هر تیوب 75 میلی لیتیری. برای افراد دیگر نیز انتظار میرود تا پایان سال این محصول در فروشگاه ها و داروخانه ها در دسترس باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

HP مجددا تصمیمات جدی در مورد بازی سازی با کامپیوترهای چشمگیر Omen گرفته است