گوناگون
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

طرح موزه ی کیسفتو در جوانکر ، نروژ چند لایه و عالی است . قرار است نیم ساختمان نیم پل باشد . همینطور ارتفاعات مختلف کناره های رودخانه را  با حقه ی تراشکاری ساده اما  زیرکانه تطبیق میدهد . اگر قرار باشد در پارک مجسمه سازی قرار بگیرد خیلی مناسب خواهد بود . پارک مجسمه سازی کیسفتو در سال 1990 تاسیس شد و خانه ی هنرمندانی همچون آنیش کاپور ، اوالافور الیاسون ، فرناندو بوترو و المگرین و درگست است . مسیر قدیم زدن اطراف پارک پیچ و خم دار است و توسط جنگلی احاطه شده و توسط رودخانه ی رندزلوا قطع میشود . در حال حاضر تنها یک پل در پارک است که بتوان با آن از رودخانه رد شد . این ساختمان جدید که توسط گروه جارک اینگلس (BIG) طراحی شده ؛ روی رودخانه پل میزند و مسیر پارک را کامل میکند .
یکی از شرکا و بنیان گذاران BIG میگوید : " ما فورا شیفته ی منظره ی زیبای کیسفتو شدیم ، رودخانه ی پیچ در پیچ ، سواحل جنگلی رودخانه و زمین های شیب دار . هدف ما برای موزه ی هنر کیسفتو یک پل دوم در پارک مجسمه سازی است ؛ تشکیل حلقه ای در کنار هر دو ساحل رودخانه . بازدید از موزه یک پل خواهد بود ، نه یک هدف و فضای داخلی مانند تفرجگاهی از میان پارک مجسمه . "


این موزه ی 1400 sq m در پایان شکلی مستطیلی خواهد داشت . چرخشی 90 درجه در ظرفیت مرکزی ساختمان به این معنی خواهد بود که مانند یک مستطیل عمودی در یک سر و در سوی دیگر مستطیلی افقی خواهد بود .  با سمت عمودی ساختمان که  در کناره ی پایینی رودخانه قرار گرفته ، چرخش در مرکز ساختمان سطح طبقه را به سطح بلند تر کناره ی روخانه خواهد برد .
در داخل موزه ، پلکانی با دو بخش ساخته خواهد شد . همینطور به بازدید کنندگان این امکان داده خواهد شد تا بین سطوح رفت و آمد کنند ، به عنوان یک محل نشستن غیر رسمی استفاده خواهد شد و فضایی برای بازدیدکنندگان تا فیلم هایی را با پروژکتور ببینند. همینطور پرفورمنس های هنری و دیگر چیزها . شیشه کاری با قطر کامل در ابعاد کوتاه تر ساختمان کشیده خواهد شد . در یک سر موزه ؛ یک پنجره ی سقفی بزرگ خواهد بود و خودش میچرخد و تبدیل به یکی از پنجره های کناری میشود .

شیشه کاری ساختمان تقریبا اشعه ی ماورای بنفش دارد تا از آثار هنری داخل محافظت کرده و 75 درصد از نور خورشید را بیرون نگه دارد . این به خنک ماندن ساختمان کمک میکند . به علاوه تابش الکتریکی خورشید ؛ به این معنی است که گالری میتواند به بخش های نور از بالا، نور از بغل و تاریک تقسیم شود . بخش بدون شیشیه ی ساختمان از فولاد ضد زنگ تشکیل شده است . جمع آوری سرمایه برای موزه ی کیسفتو الان دیگر کامل است و ساختن از سال 2016 آغاز میشود . تاریخ تقریبی اتمام ساختمان سال 2019 خواهد بود .

برچسب هاMuseumKistefos Museum
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل حفاظت خود را در برابر سایت های مشکوک تقویت کرد