امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۸ آبان

به نظر می‌رسد داده‌های تعداد بسیاری از مشترکین اپراتور Three UK در طی ۱۲ ماه گذشته منتشر شده است. به گزارش خبرگزاری Telegraph، این شرکت تایید کرده است مهاجمان موفق به دسترسی به پایگاه داده‌ی ۹ میلیون مشتری آن با ورود به سیستم یکی از کارمندان این شرکت شده‌اند. آژانس جرایم ملی اظهار داشت، تاکنون سه مضنون دستگیر شده‌اند اما محققان هنوز به جستجوی خود ادامه می‌دهند. منابع Telegraph بر این باورند که ممکن است این افراد به سوابق ۶ میلیون نفر دسترسی پیدا کرده باشند. این داد‌ه‌ها می‌تواند شامل نام، شماره تلفن، آدرس و تاریخ تولد مشترکین گردد. اما شرکت مذکور اعلام کرد هیچ یک از اطلاعات مالی به سرقت نرفته است.
اخبار این حمله‌ی سایبری  به دنبال هک شدن داده‌های شرکت مخابراتی TalkTalk در اکتبر۲۰۱۵ منتشر شد که ۱۶۰۰۰۰ مشتری، در معرض خطر قرار گرفته بودند. مهاجمان به نام، آدرس، تاریخ تولد، آدرس پست‌الکترونیکی و شماره‌ی تلفن کاربران دسترسی داشته‌اند که در حدود ۱۵۰۰۰ مورد از اطلاعات، داده‌های مالی قابل دسترسی بوده است. متعاقب آن  TalkTalk، رقم ۴۰۰۰۰۰‌ پوند جریمه‌ی نقدی را به دلیل آنکه موفق به حراست از داده‌های مشتریانش نشده بود، پرداخت کرد. شایان ذکر است، اوایل  هفته‌ی جاری، پسر۱۷ ساله‌ای به جرم حمله به داده‌های شرکت مخابراتی  TalkTalk اعتراف کرد.
روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر۲۰۱۶، آژانس جرایم ملی از دستگیری ۳ مضنون به هک یا تهدید Three UK خبر داد که هر سه آن‌ها به قید وثیقه آزاد شده‌اند. از سویی بازجویان تاکنون اطلاعات بیشتری ارائه نداده‌اند.

برچسب هاThree UK
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

قوانین انگلستان برای تست ماشین های خودران