تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

قمرهایی مانند Europa و Enceladus که به ترتیب در مدار سیاره مشتری و زحل می چرخند، به لطف بهره مندی از اقیانوس های وسیع، مکان خوبی برای زندگی نسل های آینده بشر به حساب می آیند. تنها یک مشکل وجود دارد، برخلاف اقیانوس های موجود بر روی زمین، این اقیانوس ها در زیر سطح سیاره قرار گرفته اند.
این موضوع باعث ایجاد یک مشکل می شود؛ فرض کنیم یک رونده(Rover) طراحی کردیم که ما را تا سطح این قمرها برد، چگونه می خواهیم اقیانوس آنها را بررسی کنیم؟ اینجاست که محصول جدید آزمایشگاه Jet Propulsion ناسا وارد عمل می شود.
به گزارش وب سایت مادربورد، Buoyant Rover برای اکتشافات زیرآبی یا BRUIE دقیقاً برای چنین عملیاتی طراحی شده است.
یک گیرنده(رسیور) بر روی سطح آب شناور قرار گرفته و وظیفه تبادل اطلاعات بین زمین/ماهواره ها و رونده زیرآبی را برعهده دارد. به علت سطح یخی اقیانوس های این دو قمر، طراحان با هوشمندی متوجه شدند که می توان از این یخ ها به عنوان جاده ای برای رفت و آمد رونده BRUIE استفاده کرد.
همانطور که در ویدیوی بالا می توان مشاهده کرد، چرخ های این رونده به گونه ای طراحی شده که به راحتی این کار را ممکن می کند. در این ویدیو صحنه هایی از آزمایش BRUIE در آب های یخ زده آلاسکا را می توانیم ببینیم. همچنین در جریان این آزمایش، اطلاعات ارزشمندی در مورد تغییرات شرایط اقلیمی زمین نیز بدست خواهد آمد.
در حال حاضر هیچ برنامه زمانی برای استفاده از رونده زیرآبی مشخص نشده اما اگر در آینده رونده ای با طراحی متفاوت با BRUIE را دیدید خیلی تعجب نکنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مریخ نورد Curiosity هم از خودش سلفی می گیرد!