موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

بیایید حداقل در مورد یک چیز واضح صحبت کنیم : آی فون 6 اس یک گوشی خوب است . حتی میتوان گفت یک گوشی عالی و بهترین آی فونی است که تا به حال بیرون آمده . اما اگر از آی فون 6 آپگرید میکنید یا حتی 30 ثانیه را با آن سپری کرده اید ، مثل همیشه است تا اینکه به سه بعدی لمسی برسید .
صفحه نمایش لمسی  نو ظهور قطعا بزرگترین و مهم ترین ویژگی آی فون 6 اس است . اما تغییرات قابل دیدنی ندارد و فقط چند تغییر جزئی در سخت افزار . آیا این ویژگی به تنهایی ضمانت آی فون را میکند؟

طراحی

به وضوح ، طراحی اش شبیه آی فون 6 است . همان لبه های گرد، گوشه های گرد و همان دکمه ها در همان مکان ها . حتی جلد آی فون 6 ام را در آوردم و دقیقا شبیه 6 اس جدید است . در واقع تنها راهی که میتوانستم فرق بین گوشی قدیمی و جدیدم را بگویم افزایشی جزئی در وزنشان است . احتمالا به لطف صفحه نمایش جدید لمسی سه بعدی و موتور تجملی tabtic . ولی آنقدر زیاد نیست که بخواهد اذیت کند . صحبت تنها سر 15 گرم است . اما بله ، 6 اس کمی سنگین تر است . متوجه نخواهید شد اما یک تفاوت در این مورد وجود دارد . حالا از همان آلمینیوم سری 7000 که در ساعت مچی اپل اسپورت استفاده شده بود ساخته شده است ، که باید گوشی را قوی تر کند که مطمئنم هیچ ربطی به آی فون 6 های قابل خم شدن ندارد .


هیچ کدام از اینها بد نیست ، فقط زیاد هیجان انگیز نیست . سال گذشته طراحی آی فون 6 بسیار عالی بود ، چیزی که آی فون 6 اس ادامه میدهد . در میان محصولات اندرویدی که با پشت های چرمی و دو صفحه برای توجه فریاد میزنند ، آی فون به طور چشمگیری خوب است . بله من یک گوشی کوچک میخواهم که در دستانم جا شود اما همچنین به این حقیقت دست یافته ام که ما در دنیایی ناعادلانه ای رفتار میکنیم که شرکت های بزرگ اهمیتی به خواسته های 20 بلاگ نویس نمیدهند . اگر من یک گوشی بزرگ بخواهم یک آی فون 4.7 اینچی یک انتخاب معقول خواهد بود. و چون 6 اس طراحی 6 را با خود داردف همان مشکلاتی را به همراه دارد که آی فون ها برای سالها با آن ها همراه اند . هنوز برای کوچک و لاغر کردن راه است . اینکه گوشی را کوچکتر کنند و صفحه همانطور بزرگ بماند اما با دکمه ی home  ,  نیاز رای تشابه ، این اتفاق نخواهد افتاد . حداقل امسال نه .
واقعا تنها تفاوت قابل دیدن بین 6 و 6 اس رنگ جدید است . طلایی رز . اما بیایید واقع گرا باشیم، بیشتر شبیه صورتی روشن است . خیلی چیزها با عباراتی هیجان زده درباره ی این رنگ جدید گفته شده اما در پایان این یک آی فون صورتی است که زیاد هم بد به نظر نمیرسد ، اگر خیلی منتظر داشتن یک آی فون صورتی بودید حالا میتوانید آسوده خاطر باشید .

استفاده کردن از آن

یک چیز خیلی مهم و بزرگ است که در 6 اس تغییر کرده است ، و آن شیوه ی هدایت آی او اس است . با صفحه ی سه بعدی لمسی که بسیار به فشار حساس است و نرم افزاری که با آن جور در میاید، اپل به سمت تجربه ی سریع تری از os میرود .  6 اس سنسور های فشار دارد که زیر صفحه لمسی اش قرار دارند  که به اپل امکان به کار گیری راه های جدید برای رابطه با سیستم عامل را میدهد . کمی فشار دادن "peek " است و کمی بیشتر فشار دادن "pop . بستگی به آن چیز دارد ، این فرمان ها میتوانند کارهای مختلف انجام دهند.


روی یک ایمیل در اپلیکیشن میل peek کنید و پیش نمایش را میبینید و اگر بیشتر فشار دهید با pop به خود پیام میروید . ( در اپلیکیشن messeges هم همینطور است) . کار مورد علاقه ی من با این صفحه لمسی سه بعدی با هایپرلینک ها است . روی یک لینک در safari  یا میل peek  کنید، و پیش نمایش صفحه ی وب را میبینید و اگر چیزی را که دیدید دوست نداشتید، ولش کنید و به صفحه ی اصلی برگردید . بیشتر فشار دهید تا متصل شوید . تقریبا شبیه کاری است که هاور ماوس روی pc انجام میدهد اما بهتر . زمانیکه داشتم در craiglist دنبال کاناپه میشگتم ( من خطرناک زندگی میکنم ) . دیدن هر چیز به صورت پیش زمینه ، دیدن هر وسیله بدون اینکه مجبور باشیم رویش کلیک کنیم و دوباره back را بزنیم واقعا باعث صرفه جویی در زمان میشد.
این صفحه لمسی سه بعدی همچنین به شما این امکان را میدهد تا از صفحه ی اصلی سریع تر به چیزها برسید . تمام اپلیکیشن های اپل ( و تعداد فزاینده ای از اپلیکیشن های سوم شخص ثالث ) میانبر های برای کارهای آسان ارائه میدهند اگر رویشان محکم فشار دهید . معمولا راست کلیک بر روی منو است اما روی آی فون . هیچ کدام از این ها قرار نیست زندگی شما را تغییر دهد . اما رضایت بخش است . شما درباره ی عجله و سرعت رفتن به یک برنامه ی دسکتاپ با چند فرمان خوب تنظیم شده چیزی میدانید ؟ خب صفحه 3 بعدی لمسی این گونه است . بازگشتن به یک گوشی بدون آن مثل این میماند که مجبور باشید همه ی این کار ها را انجام دهید .  ویراایش = کپی همه . دوباره . از برخی جهات  این آی فون خیلی شبیه pc است .


در کنار لمسی و سه بعدی بودن ، ویژگی لمسی دیگر  آی فون اس ، سنسور اثر انگشت touch id است که تغییری و حرکتی بزرگ در 6 به شمار میرود . خیلی سریع تر است و دقیق تر . با آی فون 6 ام نصف دفعات به سختی میتوانستم با تلاش اول وارد شوم و باید چند بار در روز رمز عبورم را وارد میکردم .
با 6 اس ، خیلی سریع تر است و به سختی پیش می آید که دچار مشکل شوم .جتی زمانی که دستانم خیس اند ( پیش می آید ، پوزخند نزنید ) . اگر دستم را در جیبم کنم تا تلفنم را بیرون بیاورم ؛ و انگشتم را روی سنسور بگذارم، همان لحظه باز میشود و من میتوانم صفحه را ببینم .


( در واقع این یکی از مشکلات مهم جهان اول است ، باز شدن انقدر سریع است که من دلم برای صفحه ی قفل شده تنگ میشود و همچنین پیام هایش. )
به غیر از این چیزها، استفاده از 6 اس مانند استفاده از خواهد یک ساله اش است . پردازشش سریع تر و رمش بیشتر است اما کارکرد روزانه اش دقیقا همان است . همچنین درست مانند 6 ، گوشی هیچ وقت عقب نمی افتد و دچارکشمکش نمیشود ، به لطف تولید بین سخت افزار های ios  و آی فون . بنابراین زمانی که صحبت از آی فون میشود، رم بیشتر در داخل همیشه پاسخ نیست ، چون از زمانی بسیار قدیم در آی فون ها وجود داشته است . ( در واقع 2011)
اما کاملا روی این خصوصیات داخلی بهتر را قلم نزنید، گرچه مطمئنا هم 6 و هم 6 اس خیلی سریع اند ولی اگر چند سال به آنها فرصت دهید با به روز رسانی های نرم افزار جدید و نیروی بیشتر 6 اس حتما گوشی تان مفید تر خواهد بود ، درست مانند 5 و 5 اس . اپل درباره ی طول عمر و ماندگاری هم خوب عمل کرده است . حتی آی فون 4 هم میتواند ios9 را دانلود کند . البته بین میتواند و باید تفاوت بسیاری نهفته است .


صحبت ویژگی های داخلی شد: باتری 6 اس در واقع کوچکتر از 6 است و پردازشگرش نیز کمتر تشنه ی نیرو است . نتیجه مشخص است : شما میتوانید یک روز کامل استفاده کنید اما راجع به سفر های در طول شی بدون نیاز به شارژر خیال بافی نکنید . 6 اس در یک چیز برتری دارد . عمر باتری ، زمانی که از آن استفاده نمیکنید. در چندین موقعیت ، من گوشی ام را با 80 درصد شارژ در طول شب بدون شارژر رها کردم . صبح تنها به 70 درصد تغییر پیدا کرده بود ، برای گذراندن روز بعد از کافی هم بیشتر بود . خیلی از اینها به خاطر توسعه و پیشرفت باتری ios9 است که در همه ی آی فون ها وجود دارد . اما عمر باتری 6 اس به خصوص اگر تلفنتان زمان بیشتری را در جیبتان سپری میکند تا دستتان، با بهترین مقاومت و ماندگاری اندروید آماده است .

دوربین

متخصص دوربین موجود ما قبلا دوربین 6 اس را کاملا آزمایش کرده است ، بنابراین اگر شما دنبال پیکسل بالایید شما را به اینجا هدایت میکنم . من تفاوت های کمی در کیفیت واقعی عکس دیدم . زمانی که در بار در حال گرفتن عکس بودم ، به این نتیجه رسیدم که عملکرد در نور ضعیف میتوانست بهتر باشد . اما این ممکن است یک حرف نه چندان معتبر باشد . اما 6 اس برایمان چیزهای جدیدی می آورد که مستقیما به مدول جدید دوربین مربوط نیست . من در ابتدا  روی عکس های زنده خط زدم . ( ویژگی ای که ویدئوی سه ثانیه ای همراه با عکسهایتان میگیرد، به عنوان یک حقه) اما این ویژگی ابعاد حیرت انگیز جدیدی را به ثبت و به یاد آوری  لحظه هایتان میدهد . بله این کار قبلا توسط نوکیا و اچ تی سی انجام شده اما یکی کردن اپل همیشه به صورت دیفالت روشن است و حرکت دادن عکس تنها به یک ثانیه آن طرف تر تفاوت زیادی ایجاد میکند . جاذبه ی عکس های زنده این است که وقتی به سمت عکس هایتان مثلا در یک حالت مستی در بار نگاه میکنید، در به یاد آوردن خاطرات بهتر عمل میکند . این تفاوت نگه داشتن یک عکس و یک لحظه است .


همچنین خوب است ذکر کنیم که عکس های زنده ی بر پایه ی کاربر پتانسیل بیشتری برای موفقیت نسبت به پیشینیانش دارد . مشکل عکس های زنده قبلا این بود که نمیتوانستید به اشتراک بگذاریدشان اما شما میتوانید این عکس های زنده را با استفاده از دستگاه های ios9 دار به اشتراک بگذارید . ( بنابراین 50 درصد دوستانتان از آی فون استفاده میکنند . ) . اما مهم تر اینکه اپل در خال راه اندازی یک API عکسهای زنده برای طراحان است . عکس های زنده در اینتساگرام، کسی نمیخواهد؟ فیس بوک هم اعلام کرده است که ویدئو های کوتاه میتوانند جایگزین عکس پروفایلتان شوند . ما احتمالا شاهد ظهور عکس های زنده در آنجا نیز خواهیم بود.
در فیلمبرداری روبه روی 6 اس میتواند ویدوی 4K بگیرد . قطعا اولین گوشی ای نیست که اینکار را میکند اما درست مانند عکسهای زنده ، بیشتر بودن طرفدار اپل میتواند حقه ای برای موفق کردن ویدوی 4K  باشد .  وقتی که اتفاق افتاد، و همه توانستند تلوزیون یا صفحه نمایش کامپیوتر 4K در خانه داشته باشند ، شما احتمالا از این ویدئو های با جزئیات که از سنسور 6S تان میگیرید لذت خواهید برد . تا آن زمان احتمالا بی استفاده است . ( و همینطور جا گیر ) برای بیشتر ما .
نکات مورد علاقه : تقریبا همه چیز . ای فون 6 اس  زیاد احساس یک دستگاه جدید را نمیدهد ، اما این چیز بدی نیست . آی فون 6 اسلم دانک گوشی های هوشمند بود ، با ویژگی های عالی ای که عیب های بزرگ نداشت و برنامه های عالی اپل اش . 6 اس همه ی این نکات مثبت را میگیرد و با حالت رابطه به کاربری جدید و مفید ؛ کارهای آینده نگرانه و دوربینی که میتواند بین ما رقابت به وجود آورد؛ روی این نکات مثبت کار کرده است . همه ی چیزهای اضافه شده مانند هی سیری همیشه روشن و خیلی از به روز رسانی های کوچک نرم افزار که IOS9 آورده، این تجربه ی کلی را بهتر میکند .

نکاتی که دوست نداشتم

در این لحظه ، سه بعدی لمسی مانند کاری در دست توسعه است . با این فرق که قبلا پیش نمایش های عالی ای از peek داشته و مانند یک پتانسیل استفاده نشده است . اینکار نیاز به سازندگان اپلیکیشن بیشتری دارد تا آن را چیزی بیشتر از یک راست کلیک کند . من تصور میکنم که چیزهای بیشتری مانند ios8 خواهیم دید، جریانی ثابت از به روز رسانی های اپلیکیشن ها در ماه های آینده که از منو های 3d touch  بهره میبرند . ولی حالا زیاد ممکن نیست . همین طرح که در آی فون 6 استفاده شد به کار برده میشود . و خیلی بزرگ است . و نه فقط به خاطر اینکه من صفحه های بزرگ را دوست ندارم . دیگر موبایل سازان گوشی هایی با صفحه های بسیار بزرگتر را هم ساخته اند . برای مثال nexus 5 2013 ، بله دوسال پیش که یک صفحه ی 5 در بدنه ای 5.43 اینچی داشت . آی فون 6 اس؟ صفحه ای 4.7 اینچی در بدنه ای 5.44 . این نسبت بدنه به صفحه ی خیلی خوبی نیست .


البته بدنه ی بزرگ در بالا و پایین آ ی فون جز طرحش است ما همچنین یک بخش تجملی غیر لازم وقتی که میخواهید گوشی در دست کسی جا شود.

آیا باید بخریدش؟

اگر میخواهید یا احتیاج دارید که یک آی فون جدید بخرید، این آی فون را بخرید . همه چیز به کنار، سرعتش باعث ماندگاری بیشترش از قبلی ها میشود . لمس سه بعدی و عکس های زنده به یک اندازه فوق العاده اند اما برای ارتقا دادن از آی فون 6 یا 5  دلیل نمیشوند ( اما خیلی عالی اند ).
در مقایسه با گوشی های اندروید در بازار؛ این سوالی سخت تر است و من میگویم پاسخ مانند همیشه باقی میماند . مردم آی فون نمیخرند چون صفحه ی بهتر یا رم بیشتر یا میخواهند . آنها آی فون میخرند چون طرح خوب و ساده را دوست دارند . دوست دارند هر اپلیکیشنی در دنیا را با دو کلیک داشته باشند . بیشتر از همه میخواهند بهترین گوشی را داشته باشند که برایشان همه کاری را خوب انجام میدهد .
در این زمینه اگر هیچی هم نباشد اپل و آی فون 6 اس چیزی را واقعا تغییر نداده اند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن هنگ‌اوت را با ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی کنید