تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

ایالات متحده آمریکا دارای برخی از پیشرفته ترین هواپیماهای چند عملیاته تر جهان است که این میتواند هم به عنوان یک مسئولیت و هم یک دارایی شناخته شود.در واقع هر هواپیما میتواند عملکرد بهتری به نمونه چند دهه پیش خود داشته باشد اما این عمل بسیار گران،پیچیده و مصرف گرایانه است.به همین دلیل دی ای ار پی ای برنامه گرملینز را راه اندازی کرده است که هدف آن توسعه سوآرمها ی ارزان تر و کوچک تر، یعنی هواپیماهای که میتوانند در هوا مستقر و جمع آوری شود ، بود.
با این  وجود  محبوبیتی در سال 1980 توسط فیلمی به همین نام با عنوان " گرملینز" که در آن موجودات موذی توسط نیروی هوایی با ایجاد اتفاقاتی گرفتار تجهیزات مکانیکی میشوند، به دست آورد.در طول جنگ جهانی دوم تبدیل به فرهنگ عامه ای بعد از رولد دال شد و سپس دستیار هوایی سفارت انگلیس در واشنگتن گرملینز را نوشت که رمانی کودکانه بود و با اقتباس از آن در سال 1943 کارتونی ساخته شد که در آن باگز بانی به جنگ موجودات بیگانه رفت.
امروزه دی ای ار پی ای نام پروژه جدید طراحی شده است که به فن آوری جدید اجازه میدهد تا جنگنده های هوایی آینده را برای استقرار در سوآرمز ها کم هزینه تر کند،سیستم عامل بدون سرنشینی که قابل استفاده مجدد است و میتواند و توسط هواپیمای دیگری بازیابی شود.یکی از نتایج سیستم های آژانس باعث به وجود آمدن هواپیماهای چند عملیاتی شده است.گرملینز هدفش هواپیماهای چند منظوره امروزی نیست بلکه میخواد به هواپیماهای بدون سرنشین ساده تر ارزان تر و تخصصی تری که قابلیت بازیافت و استقرار را دارد ، برسد.
هدف ما رسیدن به مفهومی است که پرواز را با هوش ،نظارت و شناسایی ادغام کند و محموله غیر جنبشی را به شیوه ای قوی ،پاسخگو و مقرون به صرفه عرضه کند.مدیر برنامه دی ای ار پی ای دن پت این را گفت.
با توجه به دی ای ار پی ای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مقابل استادان انسانی شان بسیاز پیچیده است.برای یافتن پاسخ دی ای ار پی ای در سال گذشته در خواست طرح های پیشنهادی برای توسعه به آژانس صادر کرده است:
• راه اندازی و بازیابی تکنیک، تجهیزات  هواپیما و مفاهیم یکپارچه سازی
• طرحهای کم هزینه، محدود به زندگی
• تجزیه و تحلیل بالا ، کنترل پروازو دیجیتال دقت، ناوبری نسبی و نگهداری ایستگاه
دی ای ار پی ای امیدوار است که این تکنولوژی جدید بتواند در حال حاضر در زمینه سوخت گیری هوایی خودکار و سیستم های بازیابی هواپیماهای بدون سرنشین به کار آید.هدف نهایی نهایی تولید قابلیتی جدید است که به تواند به جنگنده ها ، بمب افکن ها و حمل کننده ها اجازه دهد تا بالهای کوچک گریملینز خود در فاصله ایمنی از دشمن باشند.
ماموریتشان را انجام دهند و سپس بازگردند تا توسط هواپیمای حمل و نقل c130 جمع شده ؛ به پایگاه بازگردانده شوند و برای 24 ساعت تعمیر شوند . به صورت ایده آل هر جرملین عمری حدود 20 نیرو را دارد که به عنوان جانشینی بین هواپیمای سرنشین دار و موشک عمل میکند .
دن پت ، مدیر برنامه ی دارپل میگوید : ما کل اسکلت هواپیما، موتور، الکترونیک هوایی و بارها را در هر ماموریت رها نمیکنیم . همانطور که در موشک ها انجام میشود . بلکه ما همچنین مجبور نیستیم تا   قیمت دوام و عملیات سیستم های قابل باز استفاده ی امروز را بپردازیم . که برای دهه ها در خدمت باقی میمانند . "
شرکت کنندگان در روز پراسپوزرز در 24 سپتامبر در دفتر دارپا در آرلینگتون ویرجینیا برای نام نویسی درخواست میدهند .

برچسب هاAirplaneGremlins
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است