ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ ارديبهشت

شیوع ویروس کرونا فقط کسب و کارها و نیروی انسانی شاغل در آن را تحت تاثیر قرار نداده است؛ بلکه بسیاری از تجهیزات به کار گرفته شده در بخش‌های مختلف کشور با توجه به ترس همگانی که در مقابل این ویروس به خصوص در روزهای ابتدایی شیوع آن بر کشور حاکم شد، باعث شد تا به خاطر ضدعفونی‌های غیرصحیح آسیب ببینند. در خط مقدم این تجهیزات که به خاطر ضدعفونی شدن آسیب‌های جدیدی دیده‌اند خودپردازها هستند.
در روزهای ابتدایی شیوع کرونا به ناگاه این تصور ایجاد شد که دستگاه‌های خودپرداز جزو آلوده‌ترین تجهیزات شهری به شمار می‌آیند و هر فردی وظیفه خود می‌دانست که به نوعی در جهت ضدعفونی آن اقدام کند. ضدعفونی‌هایی که به صورت عمده و از سوی ستادهای مختلف کشور نیز صورت می‌گرفت بخش دیگری از این ماجرا بود؛ اما واقعیت این است که این ضدعفونی‌ها نه تنها منجر به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نشد؛ بلکه تعداد زیادی دستگاه نیز در این میان آسیب دیدند.
میزان آسیب‌دیدگی دستگاه‌های به اندازه‌ای بود که به تدریج اعتراض شرکت‌های پشتیبانی کننده از این تجهیزات بلند شد و در نهایت با نامه‌نگاری‌هایی که میان آنان، بانک مرکزی، ستاد ملی مبارزه با کرونا و در نهایت فرمانداری‌های شهرهای مختلف صورت گرفت وظیفه ضدعفونی کردن این دستگاه‌‌ها برعهده شبکه بانکی گذاشته شد.
محمد رضا اسکندری، قائم مقام شرکت آدونیس یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید و پشتیبانی از دستگاه‌های خودپرداز اعلام می‌کند که بخشی از قطعاتی که آنان برای یک دوره ۶ ماهه مصرف می‌کردند را در عرض ۴۵ روز مصرف کردند. از سویی با توجه به اینکه این اتفاقات هم‌زمان با روزهای پایانی سال بود و همچنین به خاطر شیوع کرونا امکان خاموش کردن دستگاه‌ها وجود نداشت و این دستگاه‌ها باید سرویس دهی می‌کردند از همین رو آنها نیز باید قطعات آسیب‌دیده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعویض می‌کردند.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه