ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد

بر اساس گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیام دروغین اینترنت رایگان در عید فطر، سبب فریب خوردن ۴۵۰ هزار نفر شد.
در آستانه‌ی عید فطر، در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، ادعا شده بود که کاربران همراه اول با گرفتن یک کد دستوری، ۱۲۰ گیگابایت اینترنت یک ساله هدیه می‌گیرند.
این پیام اما دروغی بیش نبود و کاربران پس از گرفتن این کد دستوری، درواقع ۱۲۰ گیگابایت اینترنت را با قیمت ۲۰۰ هزار تومان می‌خریدند. موضوعی که با اعتراضات شدید مالباختگان همراه بود.
هرچند به نظر می‌رسد براساس قوانین جاری و عرف تجارت همراه اول عملا مسئولیتی در قبال خرید اشتباه مشترکان ندارد، با این حال این اپراتور اعلام کرده است که حاضر به لغو خرید ناخواسته‌ی اینترنت در ماجرای اخیر است.
بر اساس این گزارش با تصمیم همراه اول برای جبران ضرر مشترکان از دروغ ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان عید فطر، مقرر شد برای کسانی که در بازه‌ی انتشار شایعه، بسته‌ی ۲۰۰ هزار تومان را فعال کرده‌اند، بسته لغو شود و فعلا هم خطوط آن‌ها قطع یا یک طرفه نمی‌شود.
با توجه به آمار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۴۵۰ هزار نفر فریب خبر دروغ عیدی ۱۲۰ گیگی اینترنت را خوردند.
از این تعداد و با توجه به کمبود اعتبار اکثر مشترکان، بسته‌ی یک ساله برای ۲۰ هزار نفر از متقاضیان فعال شد. با توجه به قیمت ۲۰۰ هزار تومانی این بسته، همراه اول ۴ میلیارد تومان از این پیام دروغین درآمد کسب کرده بود که از خیر آن گذشت.
آخرین خبر اینکه عصر دیروز اداره‌ی کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: در جلسه‌ای که صبح روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه در خصوص شایعه‌ی اینترنت رایگان برگزار شد، مقرر شد امکان لغو بسته‌ی کلیه‌ی کسانی که در بازه‌ی شیوع شایعه‌ی اقدام به خرید یا رزرو بسته اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی کرده‌اند، فراهم شود. همچنین قرار است از قطع میان دوره یا پایان دوره‌ی این مشترکان ممانعت به عمل آید.
بر اساس این گزارش آگاهی رسانی به این مشترکین از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد.
بر اساس مصوبات این جلسه، امکان خرید یک مرحله‌ای بسته بدون اخذ تاییدیه‌ی مشتری لغو می‌شود.
در پایان مقرر شد جهت رشد آگاهی مشترکان، پیامک‌های اطلاع‌رسان درباره‌ی نحوه‌ی مصرف برای کلیه‌ی مشترکان تدوین و ارسال شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه