گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ دي

غول‌های تکنولوژی به شدت وابسته به پایگاه داده‌ی گسترده‌ی ویکی‌پدیا برای ارجاع‌دهی اطلاعات پلتفرم‌هایشان هستند. بنابراین منصفانه است که آن‌ها علاقمند به ثبات طولانی مدت این دایرةالمعارف آنلاین باشند. در این هفته، فیسبوک حمایتش را از این سرویس رسمی کرد.
بنیاد WiKimedia اواخر پنجشنبه اعلام کرد فیسبوک مبلغ ۱ میلیون دلار به WiKimedia Endowment کمک کرده است، بنیادی که به طور رسمی از این دایر‌‌ةالمعارف آنلاین و دیگر پروژه‌های WiKimedia حمایت می‌کند. موسس ویکی‌پدیا در بیانیه‌ای گفت: "ما از این سخاوتمندی فیسبوک تشکر می‌کنیم، و امیدواریم این نشانه‌ی آغاز یک همکاری طولانی مدت در حمایت از آینده‌ی ویکی‌پدیا باشد."
WiKimedia Endowment که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد، طراحی شده تا از کارهای مختلفی که در پروژه‌های WiKimedia Endowment انجام می‌شود، حمایت کند. این امر مستلزم مستقل ماندن تلاش‌های آن است. هدف اولیه‌ی این بنیاد، جمع‌آوری ۱۰۰ میلیون دلار بود، و تاکنون سرمایه‌ی آن به کمتر از ۵۰ میلیون دلار رسیده است.
فیسبوک اخیرا قابلیتی را معرفی کرد که از پایگاه داده‌ی ویکی‌پدیا استفاده می‌کند و به کاربران اطلاعات بیشتری درباره‌ی منبع هر مقاله‌ای در News Feed می‌دهد. علاوه بر این، سال‌ها است فیسبوک از ویکی‌پدیا برای پرطرفدار کردن صفحات پلتفرمش بهره می‌برد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه