گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

ظاهرا مهندسین مایکروسافت و گوگل برای پشتیبانی نسخه‌ای از کروم که بر روی ویندوز در معماری ARM اجرا شود، همکاری می‌کنند. 9to5Google از تلاش‌های متعددی توسط مهندسین مایکرسافت برای کمک به توسعه‌ی کروم بر روی ویندوز 10 با پردازنده‌ی ARM خبر دادند. این جزئیات مطابق با ادعاهای یک مدیر اجرایی کوالکام بود که در ماه گذشته گفته بود این تراشه‌ساز در حال کار بر روی نسخه‌ی ARM از کروم برای ویندوز 10 است.
یک نسخه‌ی بومی ARM از کروم برای کوالکام، از سوی مایکروسافت و گوگل عاقلانه به نظر می‌رسد. کروم یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دسکتاپ موجود بر روی ویندوز 10 است، و بدون یک نسخه‌ی بومی برای ARM سخت است نظرها را برای محصولات ویندوز 10 مجهز به ARM جلب کرد. با این حال، همین سال قبل بود که مایکروسافت گوگل کروم را به خاطر نقض سیاست‌های ذخیره از Windows Store حذف کرد. این سیاست‌ها مرورگرهای رقیب را در استفاده از موتور رندرینگ Edge مایکروسافت محدود می‌کند، به خصوص "محصولاتی که وب را مرور می‌کنند بایستی از موتورهای HTML و جاوا اسکریپت تهیه شده توسط پلتفرم ویندوز استفاده کنند."
تا زمانی که مایکروسافت قوانینش را سهل‌تر نکند، پشتیبانی بومی برای برنامه‌ها با پردازنده‌ی ARM در Windows Store یافت نمی‌شود. با این وجود، همکاری گوگل و مایکروسافت می‌تواند به بهبود عملکرد اپ‌های مبتنی بر Electron همانند Slack و Visual Studio Code که بخش‌هایی از آن‌ها متکی به Chromium است، کمک کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه