امنیت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

نمایندگان شرکت مشهور آمریکایی Yahoo در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کردند که 3 میلیارد اکانت کاربران در این سایت در سال 2013 توسط هکرها به سرقت رفته است. با توجه به اطلاعات ارائه شده، می‌توان گفت در واقع یک حمله‌ی گسترده به سرورهای این کمپانی صورت گرفته است.
پس از این حمله به حساب کاربری مشتریان Yahoo، تیم ویژه ای در کمپانی تحقیقات خود را آغاز کرد. همانطور که معلوم شد مهاجمان مجازی در سال 2013 اطلاعات خصوصی متعلق به "نیمی از جهان" را به دست آوردند. با این حال نماینده‌ی این شرکت آمریکایی به کاربران خود اطمینان داده است که اطلاعات به سرقت برده شده توسط هکرها شامل اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری، حساب های بانکی و کلمات عبور نبوده است.
گفتنی است که در سال 2016 نیز خبری مبنی بر حمله ی گسترده ی هکری به سایت یاهو در رسانه ها منتشر شد و گفته شد در این حمله ی سایبری جدید مجرمان مجازی موفق به دستیابی به اطلاعات 500 میلیون کاربر شدند. به نظر می‌رسد این کمپانی نتوانسته با پیشرفت تکنولوژی از داده های کاربران بر روی سرور ها محافظت کند، در نتیجه می توان گفت با رکود شدیدی روبروست. علاوه بر این Yahoo در تابستان امسال شروع به فروش سهام خود کرد، گویا به دلیل ناتوانی شرکت برای محافظت از حملات هکرها، سهام این کمپانی به شدت کاهش یافته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه