تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

اگرچه بیش از یکسال سپری شده اما سرانجام اتوموبیل های مجهز به اندروید اُتو را در جاده ها خواهیم دید و این افتخار اولین بار نصیب شرکت هیوندای می شود.
هیوندای امروز اعلام کرد که از این سیستم عامل در مدل 2015 سوناتا مجهز به سیستم ناوبری استفاده خواهد کرد. دارندگان فعلی این اتوموبیل نیز می توانند با مراجعه به یک نمایندگی اندروید اُتو را دریافت کنند. همچنین کاربران می توانند تا تابستان صبر کنند و با دانلود اندروید ویر و سپس کپی کردن آن در یک فلش مموری USB و اتصال آن به پورت USB سوناتا، از این قابلیت بهره مند شوند. توجه داشته باشید که این قابلیت تنها برای مدل هایی که سیستم ناوبری آنها با این سیستم عامل سازگاری دارد در دسترس خواهد بود.
برای شروع استفاده از اندروید ویر، صاحبان این خودرو باید گوشی اندرویدی خود را از طریق کابل microUSB به پورت USB ماشین متصل کنند. سپس اپلیکیشنی جامع از طریق گوگل پلی دانلود می شود.
هیوندای قابلیت های جدیدی در این بخش در نظر گرفته که شامل Blue Link و همچنین روشن کردن ماشین از راه دور و از طریق یک اپلیکیشن می شود. این خودروساز کره ای یکی از کمپانی هایی هست که خودروهای خود را در سال جاری به اندروید اُتو مجهز خواهد کرد. سایر برندهای شامل آئودی، ولو، جی‌ام، فورد و بسیاری دیگر می شود.
در کنفرانس Google I/O که روز پنجشنبه برگزار می شود، گوگل احتمالاً بروزرسانی هایی را برای اندروید اُتو معرفی خواهد کرد. براساس شایعات گوگل قصد دارد قابلیت های بیشتری را به طور مستقیم از طریق خودرو در اختیار کاربران قرار دهد تا کاربران کمتر به گوشی اندرویدی نیاز داشته باشند.
دیو زاچوسکی، رئیس و مدیرعامل هیوندای می گوید: اندروید اُتو با نظام طراحی، ایمنی، نوآوری و سادگی ما هماهنگی دارد. ما از این طریق قابلیت های جدیدی را برای محصول پرفروشمان، سوناتا به ارمغان خواهیم آورد. با اندروید اُتو به کاربران اجازه می دهیم ارتباط نزدیکی با جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی برقرار کنند.
اندروید اُتو نه تنها تجربه تکنولوژی های برتر را برای کاربران خودروهای هیوندای فراهم می کند بلکه امنیت آنها را نیز بهبود می بخشد. به طور مثال، حدود 660 هزار آمریکایی در هنگام رانندگی مشغول استفاده از گوشی موبایل یا سایر دستگاه های الکترونیکی هستند. اندروید اُتو با ارائه امکانات لازم و مرتبط با شرایط رانندگی، به راننده اجازه می دهد تا با تمرکز بر روی جاده با خطرات کمتری روبرو شود. همچنین در هنگام استفاده از اندروید اُتو، گوشی قفل می شود و کاربر لازم نیست مدام به گوشی خود نگاه کند.

کاربرانی که در حال حاضر از مدل 2015 سوناتا استفاده می کنند می توانند به یک نمایندگی مراجعه کنند و سیستم ناوبری خودروی خود را آپدیت کنند. در غیراینصورت این کاربران باید تا تابستان صبر کنند و سپس با مراجعه به سایت هیوندای این آپدیت را دریافت کرده و در یک فلش مموری کپی کنند. برای دریافت این آپدیت نیاز به داشتن یک اکانت MyHyundai می باشد. برای ساخت این اکانت نیز باید نام، آدرس و کد شناسایی خودروی را در فرم های مربوطه وارد کنید. زمانی که آپدیت را دریافت کردید کافیست فلش مموری را به پورت USB خودرو متصل کنید تا سیستم ناوبری آن به صورت خودکار با اندروید اُتو سازگار شود. اندروید اُتو در حال حاضر با مدل های سوناتا Sport، Eco، Limited، Sport 2.0T و Limited 2.0T که از صفحه نمایش 8 اینچی بهره می برند قابل نصب خواهد بود.
کاربران باید بر روی گوشی هوشمند خود اندروید 5.0 آبنبات چوبی یا بالاتر را به همراه نرم افزار جامع اندروید اُتو داشته باشند تا بتوانند از قابلیت های اندروید اُتو بر روی صفحه نمایش و دکمه های خودرو استفاده کنند. با استفاده از کابل microUSB گوشی خود را به پورت USB خودرو متصل کنید تا به صورت خودکار اپلیکیشن جامع اندروید اُتو دانلود شود. از این پس کاربر قادر خواهد بود تا برنامه های نظیر Google Maps، Google Now، پیام رسان، تماس تلفنی و Google Play Music را با استفاده از صدا، دکمه های موجود بر روی فرمان و صفحه نمایش لمسی خودرو کنترل کنند. اندروید اُتو همچنین از بسیاری از برنامه های صوتی ثالث که کاربران بر روی گوشی های خود دارند پشتیبانی می کند. از این جمله می توان به iHeartRadio، Spotify، TuneIn، NPR، Stitcher، Skype، TextMe و بسیاری دیگر اشاره کرد.
مزایای اندروید اُتو
• پیشنهاد مکان و زمان سفر براساس جستجوهای کاربر، اطلاعات وارد شده در تقویم و مکان منزل و محل کار. نمایش وضعیت آب و هوا و اطلاعات موسیقی در حال پخش.
• بروزرسانی خودکار اپلیکیشن ها(ناوبری، استریم موسیقی و غیره) به علت نصب بودن بر روی گوشی کاربر
• تشخیص صدای طبیعی توسط فرمان های صوتی گوگل
• همراه بودن اطلاعات با ارزشی نظیر یادآوری ها، مکان های کاری، قرار ملاقات ها و موسیقی های مورد علاقه با کاربر زمانی که وارد خودرو می شود.
• اندروید اُتو پس از اولین اتصال گوشی با پورت USB سوناتا، به صورت خودکار تماس های صوتی را با استفاده از بلوتوث برقرار می کند.
• اندروید اُتو از رابط کاربری ساده و آشنایی بهره می برد و تقریباً نیازی به صرف زمان برای یادگیری نیست.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اگر از اندروید اتو بهره می برید حتماً TuneIn Radio را نصب کنید