ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اثرات دولت الکترونيک گفت: يکي از موارد استفاده‌ی دولت الکترونيک، جلوگيري از ورود گوشی‌های قاچاق بود و کنترل و رصد قاچاق گوشی همراه از آثار آن است. وی با بيان اينکه نظام اداری گندزدايی شود از خدمات دولت الکترونيک در نظام اداری گفت و افزود: در اذهان عمومي همچنان به طرح رجيستری تلفن همراه خرده می‌گيرند اما همين طرح در مچ‌گيری افرادی که با ارز دولتی (۴۲۰۰ تومان) گوشی همراه را با قيمت آزاد فروختند، موثر واقع شد.
به گزارش فارس به نقل از صداوسيما، محمدجواد آذري جهرمي در برنامه‌ی تيتر امشب شبکه‌ی خبر سيما به تشريح دستاوردهاي وزارت ارتباطات پرداخت و افزود: در شرايط فعلي اعتماد کردن به نسل‌هاي اول و دوم مشکل شده است. وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات وزارت ارتباطات را به دو بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تقسيم کرد و افزود: شاخص‌های خوبی در دوره‌ی يکسال گذشته ايجاد شده است.
آذری جهرمی گفت: تعداد ۱۲۰۲ شهر در کشور به نسل سوم و چهارم مجهز شده‌اند. وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات که خود از مديران جوان کشور محسوب می‌شود از کاهش سن مديران وزارت ارتباطات سخن گفت و افزود: سن مديران در وزارت ارتباطات تا ۷ سال کاهش يافته است و در اين وزارتخانه معاون دهه‌ی شصتی هم داريم. او افزود: انتصاب بانوان در مشاغل مديريتی ۷۵ درصد رشد داشته است.
وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کاستی‌ها و کمبودها و دلايل عدم پيشرفت دولت الکترونيک گفت: در برنامه‌ی ششم توسعه از هدف‌گذاری ۳۰ رتبه‌ای و رشد ۲۰ رتبه‌ای در سال اول خبر داد. وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستاورد دولت الکترونيک در مقابل معضل قاچاق گفت: کاهش دخالت انسان در مديريت بهتر کارها و جلوگيري از قاچاق و حمايت توليدات داخلی است. او با بيان اينکه دولت بايد در عمل خادم مردم باشد، گفت: در دنيا نوع خدمت دادن‌ها متفاوت است.
آذري جهرمی گفت: دولت هوشمند و الکترونيک در دو بحث خدمات و شفافيت دو قسم متفاوت است. بايد همه‌ی دستگاه‌ها در اجرای دولت الکترونيک با هم همکاری و تعامل داشته باشند. وی به نقاط ضعف وزارتخانه هم اشاره کرد و گفت: در حوزه‌ی ارتباطات ثابت توفيق چندانی حاصل نشده است. آذری جهرمی به رتبه‌ی ۲۰ درصدی رشد دولت الکترونيک اشاره کرد و گفت در گفت‌وگوي روز يک‌شنبه توضيح خواهد داد.
وی اگفت : بسيار فسادهای بزرگ‌تری وجود دارد که قوه‌ی قضائيه براي رسيدگي به آن مشکل دارد و به وقت بيشتری نياز دارد، اما بحث قاچاق گوشی تلفن همراه به راحتی پيگيری می‌شود. وی گفت: ۶۰۰ هزار گوشی در گمرک است که ارز دولتی نگرفته‌اند و ارز غير تخصيصي مانع از ترخيص کالا شده است. همچنين بيش از ۱۲۰ هزار گوهش تلفن همراه موجود است که اجازه‌ی فروش ندارد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با دستور قضائي به زودی گوشی‌هاي توقيفی تعيين تکليف می‌شود و کمبود گوشی همراه جبران می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه