ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش تهران هوشمند گفت: باید یک مدل خاص تعریف کنیم تا به ماکسیمم خدمت‌رسانی به مردم برسیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد آذری جهرمی در همایش تهران هوشمند که با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، معاونان شهرداری و فعالان حوزه فناوری اطلاعات گفت: ۷۰ درصد از جمعیت دنیا در پنج درصد از مساحت کره خاکی مستقر هستند.
وی با اشاره به این‌که نتیجه‌ی تجهیز مدیریت اطلاعات و فناوری اطلاعات بهبود بهره‌وری است، گفت: این حوزه دیگر کالای لوکس نیست و باید به‌عنوان یک ضرورت به آن نگاه کنیم و اگر بخواهیم به محیط‌زیست بپردازیم و با فساد مبارزه کنیم به‌ جز رو آوردن به راه‌حل شهر هوشمند چاره‌ای نداریم.
آذری جهرمی افزود: شهر هوشمند یک نگاه شیک نیست، ضرورت حکمرانی آینده است. می‌خواهم از نگاه دیگری به بحث مدیریت شهری بپردازم که شاخص بهره‌وری در مدیریت شهری است. تحول دیجیتال از کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: یکی از معضلات جدی مشکل اشتغال و بیکاری است و چاره‌ای نداریم جز حل آن. بخش بسیاری از جامعه فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند و اقبال بسیاری نیز به حوزه‌ی آی‌تی بوده است. حالا این بخش بزرگ بیکارند و بدترین مدل برخورد با این نیروها استخدام آن‌ها و پرداخت حقوق به آن‌هاست که تمام خلاقیت آنان را از بین می‌برد. این تحول در حوزه‌ی فناوری اطلاعات کم‌کم شکل می‌گیرد؛ مانند کسب‌وکارهای مبتنی بر هوشمندی که شکل‌گرفته است.
آذری جهرمی با تأکید براین که شهری داریم با مشکلات محیط‌زیستی و کیفیت زندگی، گفت: به‌عنوان‌مثال اگر در مراجعات شهروندان به شهرداری تحول ایجاد نشود قطعاً مستعد فساد است.
جهرمی هم‌چنین گفت: آقای نجفی به من گفت که ما این حوزه را به دهه شصتی‌ها دادیم، ببینیم چه‌کار می‌کنید. ایشان به جامعه‌ی دهه شصتی‌ها اعتماد کرده و کار خوبی است. شرط اصلی اما این است که شجاعانه شاخص‌ها را اعلام کنیم.
او گفت: بگوییم میزان تولید گازکربنیک چقدر است و با توسعه‌ی شهر هوشمند می‌خواهیم به چقدر برسانیم؟ مدیریت ترافیکی شهر ما چگونه است و می‌خواهیم آن‌ها به چه‌ وضعیتی برسیم؟ باید برای رسیدن به این پاسخ‌ها شاخص گذاری کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: این حرف شما برای آن جوانانی که می‌خواهند کسب‌وکار راه بیاندازند، پیام دارد. در شهر هوشمند تعداد ساختمان‌های هوشمند ده هزار عدد است و ما می‌خواهیم به دویست هزار برسانیم. جوانانی که فعال هستند نه از ما پول می‌خواهند و نه کمک، فقط می‌خواهند مانع نباشیم. این جوانان از ما می‌خواهند که شرایطی را فراهم کنیم که هزینه و فایده‌ی کسب‌وکارشان منطقی باشد.
جهرمی افزود: شهرداری تهران با توجه به بزرگی و سطح مشکلاتی که تجربه می‌کند و پایگاه دانشی که در حال تولید آن هستند، پدر همه‌ی شهرداری‌های کشور محسوب می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه