ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد همه ی تجهیزات ساخت برند اپل اعم از گوشی و تبلت شامل حال اجرای فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه موسوم به رجیستری در کشور است. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه ی نشست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی ایران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ی نبود نمایندگی شرکت آیفون در کشور و نحوه ثبت گوشی های این شرکت، گفت: اینکه شرکتی درکشور نمایندگی داشته باشد یا اجازه واردات دو موضوع متفاوت است.
وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس قانون به شرکت هایی اجازه واردات می دهد که این شرکت ها نمایندگی ارایه ی خدمات در داخل کشور داشته باشند و برخی از شرکت ها نیز بر اساس این مجوزها اقدام می کنند اما اینکه الزامی باشد که حتما شرکت سازنده در ایران نمایندگی داشته باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلا چنین سیاستی را ندارد و شاید در آینده چنین الزامی ایجاد کند.
آذری جهرمی، همه ی تجهیزات ساخت برند اپل اعم از گوشی و تبلت را شامل حال اجرای فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه موسوم به رجیستری در کشور اعلام کرد. وی در پاسخ به سوالی در زمینه ی حمایت از راه اندازی دیتاسنترها نیز گفت: ضعیف ترین حلقه در توسعه ی شبکه ی ملی اطلاعات اقتصاد دیتاسنترها است لذا گزارشی از سند مطالعه ی میدانی و تطبیقی با دنیا در حوزه ی اقتصاد دیتاسنترها تهیه و با فعالان اقتصادی این حوزه به اشتراک گذاشته شده و تاکنون نیز بالغ بر 600 صفحه نظر درباره ی این گزارش ارایه شده است که به همین دلیل در حال جمع بندی نظرات و رسیدن به دیدگاه مناسب هستیم و در صورت نهایی شدن آن را منتشر می کنیم.
وی درباره ی اشتغال ایجاد شده در حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: تکلیف برنامه ی ششم 900 هزار شغل در کشور است که از این تعداد 100 هزار شغل در سال به حوزه ICT  اختصاص یافته است و اینکه تاکنون از این تعداد چه میزان اشتغال زایی ایجاد شده، بررسی و اعلام می شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه