ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی طرح تجمیع کارت‌های شخصی گفت: این طرح شامل کارت‌هایی نظیر سلامت، گواهینامه، پایان خدمت برای اجرای طرح دولت الکترونیک است و ارتباطی به کارت‌های بانکی ندارد.
به گزارش ایبنا، محمد جواد آذری جهرمی درباره‌ی طرح تجمیع کارت‌ها که پیش از این نیز از سوی وی مطرح شده و با برداشت‌های متفاوت همراه بوده، توضیح داد و اظهار داشت: به طور حتم تجمیع همه‌ی کارت‌های شهروندان اعم از کارت بانکی و کارت‌های دولتی موضوع مورد نظر نیست.
وی افزود: ما برای اجرای دولت الکترونیک در نظر داریم تا کارت‌هایی مثل کارت سلامت، گواهی‌نامه و کارت پایان خدمت که در راستای خدمات دولت الکترونیک است را به جای چندین کارت در یک کارت ملی هوشمند تجمیع کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم گفت: تجمیع بیش از 30 میلیون کارت بانکی و چندین میلیون کارت دولتی در یک کارت امکان پذیر نیست و از ابتدای پیشنهاد ما هم چنین موضوعی مد نظر نبود و برخی برداشت‌ها درباره‌ی این طرح نادرست بود.
بر اساس این گزارش تجمیع همه‌ی کارت‌ها در یک کارت هوشمند موضوعی است که اخیرا مطرح شده و اظهار نظرها و برداشت‌ها درباره‌ی این طرح متفاوت بوده است.
برخی با تجمیع همه‌ی کارت‌های شخصی و بانکی در یک کارت هوشمند موافق هستند اما معتقدند زیر ساخت آن وجود ندارد. برخی دیگر معتقدند اجرای این طرح محال است و تحقق این امر در صورتی امکان پذیر است که کارت‌های بانکی در یک کارت و سایر کارت‌های شخصی در کارتی هوشمند تجمیع شود که بازهم این طرح نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم و متولی واحدی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه