تکنولوژی
الناز فرجی۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ ارديبهشت

هلی شولتن آلمانی علاقه مند به زندگی در شرایط سخت است ، بنابراین وقتی فرصتش پیش آمد او و خانواده اش به خانه ای طراحی شده توسط دانشجویان و محققان دانشگاه روتردام رفتند . یک گلخانه ی بزرگ که ساخته شده تا روش های سخت زندگی را مورد بررسی قرار دهد و سه سال در اختیار این خانواده قرار خواهد گرفت . شولتن و خانواده اش در ماه ژوئن سال 2015 وارد این خانه شدند و تا سال 2018 آنجا خواهند ماند . این محل اقامتی 135 مترمکعبی CHiBB نام دارد ( موسسه ی خانه ی مفهومی مدیریت تجارت و ساخت ) ، و در دهکده ی خانه های مفهومی روتردام واقع شده است ، جایی که خانه های مفهومی مبتکرانه را بررسی میکند تا خانه های جدید را توسعه دهد . از لحاظ ساختاری ، این خانه چارچوبی الواری و مکانی شبیه به گلخانه در قسمت بالایش دارد . فضای داخلی اش شامل سه اتاق خواب و یک دفتر کار خانگی میشود . به علاوه ، باغچه ی سبزیجات زیبای روی سقفش برای رشد بیشتر سبزیجات مورد نیاز خانواده استفاده میشود .
دمای داخل توسط باز کردن پنجره ها کنترل میشود . هیچ نیروی خورشیدی در کار نیست اما سیستم آب گرم کن خورشیدی وجود دارد که آب را گرم میکند . آب باران هم توسط 6 مخزن برای آبیاری تعبیه شده است.


این محل واقعا جای پرنور و جالبی برای زندگی است و شولتن که مسئول دکوراسیون فضای داخلی است ، کارش را بسیار عالی انجام داده و آنجا را تبدیل به محلی مناسب برای زندگی کرده است . شولتن به ما گفت که این خانه در هوای گرم دمایش بالا میرود ، و سیستم گرمایی اش هم هنوز کار نمیکند و این خانواده مجبورند در طول زمستان داخل خانه کت بپوشند .
آشپزخانه هم مشکلات خودش را دارد و بد اندازه گیری شده ، که یعنی این خانواده نمیتوانند از همه ی وسایلشان استفاده کنند . در نهایت خودشان مشکل را حل کردند و یک اجاق کوچک روی تراس گذاشتند . زمانی که این پروژه دوره اش را بگذراند ، خانه به قیمت 554000 دلار فروخته خواهد شد ، و همسر شولتن مارک د لوو به ما گفت که میخواهند بعد از اتمام این دوره  در یک این خانه ی معلق زندگی کنند . هلی شولتن تجارب خانوادگی اش در این خانه را در وبسایت و اکانت اینستاگرامش مینویسد .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Intel تکنولوژی Nervana را به محصولاتش اضافه می‌کند