اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۴:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

ویروس جدید، سیستم های قدیمی اندروید را مورد هدف قرار می دهد. این ویروس توسط یکی از کارمندان شرکت امنیتی وحفاظتی شبکه Blue Coat، اندروبراندت پیدا شده است.
وب سایت این شرکت اعلام کرد، این ویروس گوشی های هوشمند و تبلت کاربران را با پیشنهاد خرید و استفاده از کارت های هدیه iTunes آلوده می کند.

طرح حیله گرانه

دستگاه های اندرویدی با استفاده از نرم افزار روت گوشی به نام Towelroot که توسط کمپانی Hacking Team ساخته شده، مورد حمله قرار می گیرند. پلیس در تلفن و تبلت های تمام افرادی که مورد هک قرار گرفته اند با پیغام نیاز به خرید دو کارت هدیه iTunes هر کدام به ارزش 100 دلار و ارسال کد آنها مواجه شده است.

هکر ها این کارت ها را برای بدست آوردن پول آنها نمی خواهند، زیرا بخش فنی اپل این توانایی را دارد که اطلاعات محل وشخص فعال کننده این کارت ها را براحتی پیداکند البته کمپانی اپل نیزاین کاررا در عمل انجام نمی دهد.
به گفته کارشناسان این اولین بار است که پس از نصب یک برنامه دارای ویروس تروجان توسط کاربر پنجره درخواست اطمینان از نصب ظاهر نمی شود در واقع می توان گفت پس از کلیک تمامی مراحل خود به خود انجام می شود.
کارشناسان می گویند گوشی ها و تبلت ها به وسیله جاوا اسکریپت های تبلیغاتی در صفحات وب آلوده می شوند.آنان تاکید می کنند هکر ها با دستیابی به کد ها قصد سرقت اطلاعات کمپانی Hacking Team را دارند.
این ویروس صفحه نمایش گوشی یا تبلت را غیرفعال می کند. در نتیجه کاربر باید تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه برگرداند .البته پیشنهاد می شود قبل از فعالسازی گزینه بازگشت به حالت کارخانه اطلاعات حافظه خود را به کامپیوتر منتقل نمایید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن هنگ‌اوت را با ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی کنید