ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ آبان

به گزارش پیوست، مدیرعامل ایرانسل خبر از ارائه درخواست این اپراتور تلفن همراه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای دریافت پروانه یکپارچه شبکه موبایل و اینترنت بی‌سیم و ثابت داد.
بیژن عباسی آرند در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری «چهاردهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل» در پاسخ به سوال پیوست در مورد پروانه حذف قید ثابت در پروانه‌های اینترنت ثابت ایرانسل توسط رگولاتوری گفت: «ما دو پروانه داریم یکی پروانه شبکه تلفن همراه ایرانسل و دیگری پروانه اینترنت بی‌سیم ثابت. رگولاتوری به دنبال این است تا این دو پروانه را یکپارچه کند.»
او با اشاره به اینکه یکسال دیگر به تمدید پروانه تلفن همراه باقیمانده است گفت: « این پروانه سال آینده ۱۵ سالش به پایان می‌رسد. پروانه اینترنت بی سیم ثابت امسال برای دوسال دیگر تمدید شد. حال در تلاش هستیم تا در قالب این پروانه‌ها  خدمات خود را ارائه دهیم. البته به دنبال این هستیم تا با همراهی رگولاتوری خدمات خود را در قالب پروانه‌‌های یکپارچه و همگرا به مشترکان خود ارائه دهیم.» او اظهار امیدواری کرد که این پروانه در سال‌های آتی صادر شود.
او همچنین در پاسخ به سوال دیگر که ایرانسل در کدام مکان‌ها خدمات شبکه ۵G خود را ارائه خواهد داد گفت: « تا دوهفته آینده در پارک آب و آتش و یک دانشگاه در تهران خدمات شبکه ۵G ایرانسل به صورت هات اسپات به عموم مردم ارائه خواهد شد.»
مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سوال دیگری در مورد مودم‌های ۵G خانگی گفتد: «خوشبختانه شرکت‌‌های داخلی در حوزه تولید مودم به خوبی عمل کردند. دو ورژن از این مودم‌ها ساخته شده و در شبکه ایرانسل تست شده است. هم‌اکنون متناسب با تنظیمات شبکه در حال نهایی شدن است و ظرف یک تا دو ماه آینده تست نهایی مودم‌ها به پایان می‌رسد. چون هنوز شبکه ۵G نداریم، تقاضا هم وجود ندارد. البته در ایرانسل تعداد محدودی سفارش می‌دهیم تا برای نقاط هات اسپات و نقاطی که شبکه را توسعه می‌دهیم، از این مودم‌ها استفاده کنیم.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه