گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۰ مهر

وکلای منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی تا چهارشنبه فرصت دارند تا به ادعاهای مطرح شده از سوی دولت کانادا پاسخ دهند. ضمن اینکه هواوی در تلاش است تا موضوع سوءاستفاده از فرایندها برای جلوگیری از استرداد وی به ایالات متحده را به این پرونده اضافه کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، جلسه های استماع دادرسی که روز چهارشنبه به پایان می رسد، آخرین جلسه درخصوص استراداد منگ در دادگاهای عالی بریتیش کلمبیا خواهد بود.
منگ 48 ساله در دسامبر 2018 به دنبال درخواست ایالات متحده با اتهام گمراه کردن بانک HSBC درخصوص همکاری هواوی با ایران و اینکه باعث شده این بانک قوانین تحریم ایالات متحده را زیر پا بگذارد، در فرودگاه ونکوور و زمانی که قصد بازگشت به چین را داشت، دستگیر شد.
دستگیری او موجب بروز تنش در روابط میان ایالات متحده و چین شد. پس از بازداشت منگ، چین هم دو شهروند کانادایی این کشور را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد.
منگ که دختر رن ژنگفی، موسس میلیاردر هواوی است، اعلام بی گناهی کرده و در حالیکه در ونکوور در بازداشت خانگی در منزل شخصی اش به سر می برد، درحال مبارزه با پرونده استردادش به آمریکا است.
از جلسات دادرسی به عنوان جلسات Vukelich یاد می شود و بدین معنی است که قاضی باید تصمیم بگیرد آیا آخرین دفاعیات به اندازه کافی قابل قبول است و ارزش صدور حکم دارد یا خیر.
اگر قاضی به نفع منگ حکم کند، جلسات دادرسی بیشتری برای تائید و بررسی حکم برگزار خواهد شد. درباره این موضوع 30 اکتبر تصمیم گیری خواهد شد.
وکلای منگ روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته استدلال های مختلفی را درباره اینکه ایالات متحده حقایق کلیدی را درباره ارتباط منگ با بانک HSBC و فعالیت تجاری هواوی در ایران حذف کرده است، مطرح کردند.
جلسات دادرسی استرداد منگ طبق برنامه قبلی باید آوریل 2021 به پایان برسد. اما اگر هر یک از طرفین دعوی از حکم اولیه درخواست تجدینظر کند، پرونده منگ او می تواند سال ها به طول بیانجامد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه