سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ خرداد

هنگامی که ARM در نمایشگاه Computex سال گذشته حضور پیدا کرد، تعدادی پردازنده‌ی مختص گوشی‌های هوشمند معرفی کرد که برای ارائه‌ی تجربه‌ای بهتر از واقعیت مجازی ارائه شده بودند.
همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید، حوزه‌ی هوش مصنوعی در موبایل توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرده است، بنابراین جای تعجب ندارد که ARM بخواهد وارد این حوزه گردد.
برای شروع، پردازنده‌ی Cortex-A75 می‌باشد که به گفته‌ی این شرکت می‌تواند کارایی همچون در سطح لپ‌تاپ، بدون مصرف بالا ارائه دهد. ARM قول داده است که این پردازنده ۵۰ درصد کارایی بهتر در مقایسه با پردازنده‌ی A73 ارائه دهد.
در این میان شاید پردازنده‌ی A55 کم‌تر جذاب باشد. البته به نظر می‌رسد این پردازنده نیز دارای به‌روزرسانی‌هایی شده باشد. گفته شده است این پردازنده ۲.۵ برابر کاراتر از پردازنده‌ی A53 می‌باشد.
ARM پردازنده‌های گرافیکی خود را نیز بهتر کرده است. این شرکت پردازنده‌ی گرافیکی جدید Mali-G72 ارائه نموده است که نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی G71 به حساب می‌آید. اگر فکر می‌کنید که معرفی پردازنده‌ی A75 خبر مهمی بوده، باید بگوییم اشتباه می‌کنید. تمام توجهات را می‌توان معطوف پردازنده‌ی گرافیکی G72 نمود.
G72 نه تنها دارای مصرف توان کم‌تری می‌باشد، بلکه ۱۷ درصد در پردازش رویه‌های یادگیری ماشین کاراتر می‌باشد. این خبر می‌تواند برای سازندگانی که می‌خواهند در دستگاه‌های خود هوش مصنوعی به کار گیرند، خوشحال‌کننده باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه