تکنولوژی
الناز فرجی۳:۴ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ ارديبهشت

این کار در حالی اتفاق میفتد  که تنظیم عبور نور نیز امکان پذیر است
پنل های شیشه ای که امکان عبور نور را به خانه ها و دفاتر کاری ما میدهند فرصت بزرگی برای مهندسان هستند . اگر میزان عبور نور را در طول روز بتوان کنترل کرد ، میشود نیاز به تهویه کننده ی هوا را که انرژی زیادی میگیرد ، کاهش داد . این روند به ساخت تعدادی نما منجر شد که مانع زیاد گرم شدن  فضاهای داخلی میشوند  و حتی برخی از آنها انرژی را از نور و تهویه میگیرند . اما تکنولوژی پنجره ی تنظیم شونده ادعا میکند که میتواند کارهایی را انجام دهد که شیشه ی هوشمند نمیتواند ، با دادن این امکان به کاربران تا نور ، دما و کدری را کنترل کنند . دانشمندان از دانشگاه cincinnati (UC ) با محققان دانشگاه های ملی تایوان ، مرک و هیولت پکرد جمع شدند تا این پنجره های تنظیم شونده را طراحی کنند . این تیم میخواهد تکنولوژی ای بسازد که بتواند کل شیشه ی پنجره را بپوشاند بدون اینکه خیلی گران باشد .
سه سال بعد از شروع ساخت ، ادعا میشود این طراحی در دست ساخت برای تولید ساده و ارزان است . لایه های شیشه ی دوجداره ، با لایه ی پلیمری ، مجموعه ای الکترود و برآمدگی های پلیمری میکرو بازتولید شده ،یکی میشود . که این به یک پوشش با الگوی لانه ی زنبور منجر میشود که میتوان در پنجره های جدید آنها را استفاده کرد یا حتی آن ها را در پنجره های موجود قرار داد .
سایانتیکا موکرجی از آمریکا که رهبر این تحقیق است میگوید " اساسا یک رنگ، بار الکتریکی خودش را دارد و ما ولتاژ لازم را برای دفع یا جذب کردن رنگ ها به حالت های مختلف  به کار میبریم . این تکنولوژی پایه آنقدر هم متفاوت از دستگاه های نمایش الکترونیکی قبلی این گروه نیست . "
بنابراین تصور کنید که میتوانید برای حریم شخصی بیشتر کمی پنجره را کدر کنید ، همانطور که با پرده های معمولی انجام میدهید اما اینبار بدون جلوگیری از نور . یا اینکه میتوانید پنجره ها را طوری تنظیم کنید که به زیر زمین سرد و خالیتان  گرما بیاورد ، مانند یکی از لامپ های فیلیپ هو . محققان میگویند که این پنجره های تنظیم شونده  میتوانند این امر را ممکن کنند . آن ها میگویند که پنجره ها برای حفظ حریم شخصی کدر میشوند و قادر به عبور دادن 90 درصد نور طبیعی هستند .
به علاوه ، این تیم میگوید که این سیستم میتواند امکان پیکر بندی های دیگر را هم بدهد . ممکن است شامل کنترل نور مرئی و حرارت مادون قرمز به طور همزمان شود . چنین ساختاری را میتوان در ماه های تابستان برای جلوگیری از گرمای خانه استفاده کرد یا در زمستان برای گرم ماندن . محققان امیدوارند که این راه حل بتواند به ساخت پنجره های ارزانی منجر شود که میتواند کدر شود و سایه بیندازد .

برچسب هاprivacySmart windows
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساعت هوشمند جدید وکتور شاید هوشمند ترین نباشد اما عمر باتری 30 روزه اش این مشکل را جبران میکند