ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي

آخرین زمان برای تعیین تکلیف ماینرها یا دستگاه‌های استخراج رمزارز و بارگذاری مدارک آنها در سامانه بهین‌یاب پنجم اسفندماه اعلام شده‌است.
مدیر کل سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صمت طی نامه‌ای به مدیرکل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده است که امکان پرداخت عوارض گمرکی از طریق سامانه بهین‌یاب از پنجم دی‌ماه فراهم شده است و تکلیف ماینرهایی که به طور قانونی وارد کشور شده‌اند و به طور قانونی فعالیت می‌کنند نیز تا ۵ اسفندماه مشخص خواهد شد.
طبق مصوبه دولت، کلیه دارندگان دستگا‌ های استخراج رمز ارز (ماینر) مکلف شدند حداکثر ظرف مدت یک ماه از زمان اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، نسبت به ثبت مشخصات هویتی خود به همراه تعداد و نوع دستگاه‌هایی که در مالکیت آنها است، در سامانه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده، مطابق فرم موجود در این سامانه اقدام کرده و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در نظر گرفته شده در همین سامانه، نسبت به پرداخت کلیه حقوق و عوارض دولتی اقدام کنند.
طبق نامه ای که از سوی دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صنعت معدن وتجارت برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارسال شده است پنج بهمن ماه پایان فرصت برای ثبت‌نام متقاضیان و پرداخت حقوق و عوارض دولتی برای دریافت مجوز فعالیت عنوان شده است.
سامانه خود اظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز با عنوان «بهین‌یاب» پس از گذشت ۵ ماه از اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران در خصوص ثبت دستگاه‌های استخراج رمز ارز پنجم دی‌ماه به بهره‌برداری رسید و مالکان دستگاه‌های استخراج رمزارز توانستند از شنبه ۶ دی‌ماه اقدام به ثبت دستگاه‌های خود در این سامانه کنند و پس از پرداخت عوارض گمرکی به صورت قانونی فعالیت کنند.
حال مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صمت طی نامه‌ای علاوه بر اینکه بهره‌برداری از این سامانه و امکان ثبت دستگاه‌ها در این سامانه را تاکید کرده همچنین به طور ضمنی اعلام کرده که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین سازمان تعزیرات می‌تواند پس از طی شدن این دوره زمانی دستگاه‌هایی که در این سامانه ثبت نشده‌اند را به عنوان کالای قاچاق تلقی کند و آنان را ضبط کند.
در این نامه ذکر شده است که پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی از طریق سامانه بهین‌یاب گواهی پرداخت حقوق وعوارض دولتی با شماره یکتا برای هریک از متقاضایان صادر می‌شود و امکان استعلام سیستمی این شماره یکتا برای سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر ذی‌نفعان فراهم شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه