تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي

به تازگی با تحقیقاتی که دانشمندان جمهوری چک بر روی سن مناسب خرید گجت های هوشمند برای کودکان انجام داده اند، به نتایجی مهم دست یافته اند.
با نظر سنجی از 1500 نفر از والدین، به 38 درصد از والدین می گویند باید به کودکان زیر 8 سال، گجت های هوشمند هدیه داده شود. 25 درصد از آنها اصرار دارند که گوشی های هوشمند باید در شروع دوره ابتدایی برای کودک خریداری شود تا والدین بتوانند با آنان در تماس باشند و نگرانی خود را برطرف کنند. 9 درصد نیز عقیده دارند کودک در کلاس های پایین تر نیازی به ابزار هوشمند ندارد و گجت ها باید هنگامی که کودک از دوره ابتدایی فارغ التحصیل می‌گردد، برای او خریداری شود. در نتیجه دانشمندان می گویند، اکثر والدین، اولین بار گجت های هوشمند را در سنین 8 تا 10 سال برای کودک خود خریداری می کنند که می تواند زمان درستی برای این کار باشد. اما والدین باید قبل از اینگه گوشی های هوشمند را در اختیار فرزندانشان قرار دهند، طرز استفاده صحیح و مهارت های لازم را به او بیاموزند. کودک 8 تا 10 سال در حال گذراندن دوره مهمی از زندگی اش است و این یعنی زمانی که بیشترین نیاز را برای برقراری ارتباط با والدین و اطرافیان خود دارد و از طرف دیگر بازی های کامپیوتری و سرگرمی های این ابزار سبب منحرف شدن توجه کودکان از درس و فکر کردن به آن ها در زمان درس خواهد شد.
به گفته کارشناسان، نباید ابزار بیش از حد گران و از لحاظ فنی فانتزی باشند تا حواس آنها منحرف شود و تنها کافی است بتوانند با آن با والدین خود ارتباط برقرار کنند. مواردی همچون وب گردی،  عکس و کلیپ ویدئویی و بازی می تواند حواس او را پرت کند و در نتیجه این امر، کودکان از پایه تحصیلی قوی در دوره ابتدایی باز خواهند ماند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه