ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

مدیرعامل اسنپ اعلام کرد کاربران راننده‌ای که برای دریافت معاینه فنی تا تاریخ شنبه ۱۳ بهمن ماه به مراکز معرفی شده به آن‌ها مراجعه نکنند، تا زمان رفع این موضوع غیرفعال می‌شوند. از سوی دیگر مشاور معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد برای اجرای بهتر طرح کاهش آلودگی هوا، شهرداری به تمام شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی که می‌خواهند بدانند کدامیک از خودروهایی که با آن‌ها کار می‌کنند استانداردهای معاینه فنی را ندارند کمک می‌کند تا نظارت بهتری برای رعایت استانداردها داشته باشند.
علی پیرحسینلو، مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با پیوست درباره جزییات همکاری شهرداری و اسنپ گفت: «آنچه در مورد معاینه فنی اجرا می‌شود طرح ویژه استارتاپ‌ها یا تاکسی‌های اینترنتی نیست و طرحی فراگیر است که از اول آبان کنترل همه خودروها بر اساس آن اجرایی شده است. طرح جدید، هم به لحاظ زمانی از روزهای کاری به کل روزهای هفته و به لحاظ مکانی از محدود زوج و فرد به کل شهر تهران گسترش پیدا کرده و دوربین‌های جدیدی برای این کنترل نصب شدند و کنترل هوشمند و مکانیزه در حال انجام است و هیچ خودرویی بدون معاینه فنی مجاز به تردد در سطح شهر نیست. بنابراین طرح کلی‌تر از تاکسی‌های اینترنتی است.» به گفته او در این طرح‌ها تمرکز بیشتر روی مواردی است که تردد بیشتری در شهر و تاثیر بیشتری در آلودگی هوای شهر دارند و تاکسی‌های اینترنتی به این دلیل که هویتی بین حمل و نقل عمومی و شخصی دارند، با جدیت بیشتری در این طرح دنبال می‌شوند.
پیرحسینلو در ادامه گفت: «زمانی که این موضوع از منظر شهرداری به عنوان نهاد حاکمیتی بررسی می‌شود، به این مساله توجه می‌کند که گرو‌ه‌های هدف طرح چه تاثیری بر آلودگی هوا و ترافیک وکاهش استفاده از خودرو شخصی دارند. بر همین اساس تمرکز بر این که باید آلایندگی خودروهای تاکسی‌های اینترنتی کمتر از خودروهای شخصی باشد، اهمیتی بیشتر پیدا می‌کند.» او درباره چگونگی همکاری شهرداری با شرکت‌های استارتاپی حوزه حمل‌ونقل به پیوست گفت: «در مرحله دوم طرح کاهش که از اول آبان شروع شده، پیش از آنکه خودروهای شخصی در این طرح مشمول جریمه شوند، الزام دریافت معاینه فنی برای اتوبوس‌های شرکت واحد گذاشته شد. اما به این دلیل که بنای تعامل با شهرداری برای فعالیت مجموعه‌هایی که با استفاده از پلتفرم‌های هوشمند و اینترنتی در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند گذاشته نشد، زمینه اینکه به طور رسمی برای آن‌ها الزام گذاشته شود وجود نداشت. در حال حاضر در تعامل‌های برقرار شده اولین قدم همکاری در حوزه سلامت برداشته شده و کنترل آلایندگی است.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه