ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ بهمن

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، این کارگاه آموزشی یک‌روزه در ۲ بخش راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی و استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف توانمندسازی اقتصادی زنان در فضای مجازی و ارتقاء سواد رسانه‌ای و همچنین کاهش آسیب‌های فضای مجازی برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی به سرفصل‌هایی از جمله اقتصاد دیجیتال، آشنایی با انواع کسب‌وکارهای اینترنتی، کارآفرینی و نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و نیز استفاده از فناوری اطلاعات برای توسعه مشاغل روستایی زنان با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی، پرداخته شد.
همچنین در این نشست، تاکید شد که به کمک زیرساخت‌های موجود و ابزارهای فناوری اطلاعات می‌توان زمینه شکوفایی اقتصادی در روستاها را فراهم و محصولات تولید شده توسط بانوان روستایی را در سراسر کشور عرضه کرد؛ بهره‌گیری از ظرفیت‌های ICT و ایجاد کسب‌وکارهای اینترنتی زمینه مناسب برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را فراهم می‌کند.
کارگاه آموزشی «توانمندسازی زنان با استفاده از ظرفیت‌های ICT » با حضور مسئولان سازمان فناوری اطلاعات ایران در روستاهای شهرستان فیروزکوه برگزار شد و به منظور احصاء مهم‌ترین مسائل زنان روستایی در راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی، بازدید حضوری از روستاها توسط تیم کارشناسی انجام شد.
زنان روستایی از روستاهای حصاربن، ارجمند، تبریان، مشهد، فاروج، هرانده ، جلیزجند و لزور در این نشست حضور داشتند و بازدید حضوری از دو روستای حصاربن و هرانده توسط تیم کارشناسی صورت گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه