تکنولوژی
دنیا شکوهی۶:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

مشکل 120 ساله به کمک مهندسی معکوس حل شد.
یک مساله 120 ساله شامل احیا سلول های کرم پهن توسط کامپیوتری که برای توسعه تئوری های علمی بدون کمک انسان طراحی شده بود، حل شد.
این ماشین، که توسط بیولوژیستهای دانشگاه تافتز ساخته شده بود، قادر به توضیح این مکانیزم بود که چطور ژن های کرم پهن تکه شده، قادر هستند تا سلول های تکه شده را به یک ارگانیزم جدید تبدیل کنند، فرایندی به نام پلاناریا.
برای انجام این کار، دستگاه، داده های جمع شده توسط مطالعات انجام شده در این زمینه را اسکن کرد سپس، تعدادی از شبکه های شکل گرفته توسط ژن کرم را شبیه سازی کرد تا یک تطابق با مطالعه موجود پیدا کرد. هر زمان که در انجام این کار موفق بود، نتیجه را ذخیره میکرد و بقیه شبکه را تا زمانی که با مطالعات جدیدی تطابق پیدا کند، اداره میکرد. بعد از تنها 3 روز جواب را پیدا کرد.
دستیار مجازی
"این کامپیوتر قابل درک ترین مدل احیا پلاناریا را تا این تاریخ ارائه میدهد." مایکل لوین نویسنده ارشد روزنامه، جزییات را شرح میدهد." در حالیکه هوش مصنوعی در پروژه میبایست محاسبات زیادی را انجام بدهد، نتیجه، تئوری ای از کاریست که کرم انجام میدهد."
او اضافه کرد: بسیار قابل توجه است که نتیجه نهایی برای انسانهای عادی بسیار قابل درک است. تمام این مسایل به من نشان داد که هوش مصنوعی در هر جنبه ای از علم، نه تنها استخراج داده بلکه استنتاج معنای داده نیز کمک کننده است.
راه حل این راز و جزییات سخت افزاری که ان را حل کرد در  PLOS Computational Biology منتشر شده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

انتخاب نام شیرینی برای نسخه جدید اندروید گوگل