کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۵ ارديبهشت

درآمد Groupon با 5/5 درصد کاهش در بازار مرکزی‌اش در آمریکای شمالی به ۶۷۳/۶ میلیون دلار با درآمد بلافصل ۰.۰۱ دلار در هر سهم رسید. این نتیجه‌ای به هم ریخته بود: یک شکست بزرگ برای Groupon. تحلیلگران فروش‌های ۷۲۴/۴ میلیون دلاری را انتظار داشتند. هر چند EPS شانس بهتری داشت: میانگین پیش‌بینی‌ها برای هر سهم ۰.۰۱ دلار بوده است.
این اعداد و ارقام پایه‌ای ضربه‌ی سنگینی بر قیمت هر سهم شرکت داشتند. 13 درصد پایین‌تر در معاملات قبل از بازار و حالا با سقوط بیشتر، ۱۷/۵ درصد در معاملات فعال برای هر سهم ۳/۳۱ دلار رسید. این ارقام اختلافی فاحش با نتایج سه ماهه‌ی گذشته‌ی شرکت داشت، زمانی که این شرکت قیمت سهام را بیش از 24 درصد اعلام کرده بود.
Rich Williams، مدیر عامل این شرکت در بیانیه‌اش اعلام کرد: «تمرکز ما بر روی رشد کاربران در بازر بود. رشد کاربر و ادامه‌ی تجارت ساده و روان ما به طور معناداری به افزایش 42 درصدی سالانه در Adjusted EBITDA و سود ناخالص 302 میلیون دلاری در هر سه ماهه کمک کرد.»
امروز Groupon اعلام کرد به اهدافش در کاهش فعالیت‌ها در 15 بازار رسیده است. از 11 بازار تنها در سه ماهه‌ی اخیر خارج شده است. در دوره ی اوج این شرکت در حدود 50 کشور فعالیت داشته است. این شرکت هم اکنون ۱۶/۷ میلیون کاربر فعال بین‌المللی دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه