گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ اسفند

به نوشته‌ی همکاران سیستم، تداوم فرآیند به کارگیری سیستم‌های رایانش ابری و گسترش هرچه بیشتر این خدمات در بخش فناوری جهانی می‌تواند تا سال 2024 میلادی کاهش یک میلیارد تنی انتشار کربن را باعث شود.
گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که به کارگیری هرچه بیشتر خدمات رایانش ابری می‌تواند میزان انتشار گازهای سمی از مراکز داده غیرابری را به طور چشمگیر کاهش دهد و این فرآیند در نهایت کاهش یک میلیارد تنی انتشار دی‌اکسید کربن را باعث خواهد شد.
در این گزارش داده‌های مربوط به توزیع سرورها و همچنین نرم افزارهای مبتنی بر فضای رایانش ابری و نرم افزارهای سنتی که توسط شرکت‌های توسعه دهنده ارایه می‌شوند و به واسطه مراکز داده پشتیبانی کننده در انتشار گاز سمی CO2 سهیم هستند مورد توجه قرار گرفت.
«کوشینگ اندرسون» مدیر برنامه‌های IDC در این خصوص گفت: «ایده اصلی “آی‌تی سبز” از سال‌ها قبل وجود داشته است، ولی هرگز تاثر مستفیم سیستم‌های پردازش در مقیاس وسیع در انتشار گزارش CO2 مورد بررسی قرار نگرفت و هم اکنون سعی کرده‌ایم از این طریق توجه کاربران، تنظیم کنندگان قوانین و سرمایه گذاران را به این مسئله جلب کنیم تا در تصمیم گیری‌های خود برای فعالیت‌های نرم افزاری دقت کنند.»
او در ادامه توضیح داد: «برای برخی افراد حرکت به سوی “کربن خنثی” با استفاده از جایگزین‌های کربن صورت خواهد گرفت، ولی طراحی مراکز داده از ابتدا برای خنثی کردن یا حذف کربن می‌تواند سهم عمده‌ای در این مسئله داشته باشد. برای ارایه دهندگان خدمات پیشرفته ابری نیز تطبیق فعالیت‌های کاری با انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه برجا بگذارد».

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه