کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۴ اسفند

کوالکام پیشنهاد خرید شرکت نیمه هادی NXP را از 39 به 44 میلیارد دلار افزایش داد. رئیس هیات مدیره‌ی این شرکت گفت: "NXP یک خرید استراتژیک و جذاب برای کوالکام است که ارزش فناوری‌های پیشروی 5G ما را افزایش می‌دهد." وی اضافه کرد، ما همچنین معتقد هستیم که تجدید نظر در این توافق‌نامه اطمینان بخش برای سهامداران هر دو شرکت خواهد بود.
اولین معامله‌ی کوالکام با NXP به اکتبر 2016 بر می‌گردد، درست قبل از اینکه Broadcom در پاییز سال قبل پیشنهاد خرید کوالکام را بدهد. Broadcom اخیرا پیشنهاد خود را به 121 میلیارد دلار افزایش داد، پیشنهادی که خیلی زود رد شد.
هر دو طرف تاکنون ملاقات‌هایی داشته‌اند، اگرچه به نظر می‌رسد به هیچ پیشرفتی در دستیابی به معامله نرسیده‌اند. به هر حال، Broadcom گفته است که اگر کوالکام پیشنهادش برای NXP را افزایش دهد آن هم ممکن است درخواستش برای خرید کوالکام را پس بگیرد.
و حالا کوالکام از دو جهت تحت فشار قرار دارد، از طرفی برخی از سهامداران NXP از این پیشنهاد راضی نیستند و این کوالکام را مجبور به افزایش قیمت درخواستش کرده است. از سمتی اگر کوالکام از این معامله عقب‌نشینی کند از طرف سهامداران خود که مشتاق به این خرید هستند با مخالفت مواجه می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه