ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سهم زیربخش فناوری اطلاعات در GDP کشور می‌تواند تا شش برابر شود، گفت: اقدامات خوبی در حوزه‌ی کسب‌وکارهای نوپا در استان آذربایجان شرقی انجام شده اما پتانسیل افزایش ۲ تا ۳ برابری را دارد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیروس موثقی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی، از مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای نوپا فاوای استان آذربایجان شرقی در تبریز بازدید کرد.
وی در حاشیه‌ی این بازدید و در جمع مدیران ادارات تابعه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشور در زمانی نیاز به مهندس عمران و پزشک داشت، افزود: اما در حاضر کشور نیاز به متخصصان حوزه‌ی IT دارد.
موثقی با تاکید بر به اینکه سیاست دولت حمایت از کسب وکارهای نوپا است، اظهار کرد: سهم زیر بخش فناوری اطلاعات در GDP کشور می‌تواند به بیش از یک و نیم درصد برسد که ۶ برابر حال حاضر است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی پتانسیل خوبی در این حوزه دارد، افزود: اقدامات خوبی در حوزه‌ی کسب‌وکارهای نوپا در این استان انجام شده اما پتانسیل افزایش ۲ تا ۳ برابری را دارد.
وی همچنین درباره‌ی ماموریت‌های پست بانک افزود: پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی بخش ICT وظیفه‌ی تامین مالی این حوزه را به عهده دارد.
موثقی به مدیران تابعه‌ی استان آذربایجان شرقی در حوزه‌ی ICT تاکید کرد: برای توسعه و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا هر چه در توان دارند انجام دهند چراکه این کسب‌وکارها به ایجاد اشتغال در استان کمک می‌کنند.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با حضور در شهرک فناوری برق و الکترونیک سهند آذران در جمع اعضای هیات مدیره‌ی این شهرک با اشاره به اینکه کشورهایی مانند برزیل و هند موفقیت خود را از همکاری با برندهای مطرح در حوزه‌ی نرم‌افزار به دست آورده‌اند، گفت: اما در حوزه‌ی IT هر کشور می‌تواند بازار IT خود را داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه دولت در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کند، افزود: وظیفه‌ی دولت ارایه‌ی تسهیلات و ایجاد فضایی امن و آرام برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
موثقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در IT سودآوری طولانی دارد، اظهار کرد: جهش در حوزه‌ی IT در دنیا بیشتر از نرم‌افزار بوده چراکه IT وارد حوزه‌های حمل‌ونقل و سلامت و حوزه‌های دیگر شده است و امکان توسعه دارد.
این مقام مسئول تاکید کرد: اگر شرکت‌های بزرگی در این حوزه تشکیل شود می‌توانند با کشورهای منطقه نیز همکاری داشته باشند و دولت نیز از این شرکت‌ها حمایت می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه