ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از بازدید حسن روحانی رئیس‌جمهور از نمایشگاه «دستاوردهای کسب‌وکارهای آینده» و نشست با معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خطاب به رئیس جمهور گفت: بر اساس تأکیدات و نگاه راهبردی شما در دولت حرکت بزرگی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد بودیم که یقیناً از مهم‌ترین دستاوردها است. این دستاورد را مردم مستقیما در زندگی خود لمس می‌کنند.
وی با ارائه گزارشی از خدمات و دستاوردهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در این حوزه انجام‌ گرفته که بیش از ۷۵ درصد آن توسط بخش خصوصی و ۲۵ درصد آن توسط دولت بوده است، افزود: در ابتدای دولت یازدهم ۱۰ میلیون نفر به اینترنت پهن باند ثابت دسترسی پیدا کردند، این در حالی است که قبل از آن، ۴ میلیون مشترک از این امکان برخوردار بودند. در پایان دولت یازدهم نیز ۳۶ میلیون نفر به اینترنت پهن باند دسترسی داشته و پهنای باند بین‌الملل از ۷۳ گیگابیت به ۹۰۰ گیگابیت در ثانیه رسید.
جهرمی تکمیل دسترسی همگانی و توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات را از جمله اهداف این دولت برشمرد و ادامه داد: توسعه دسترسی روستاهای کشور از طریق اینترنت پهن باند را از ۳۶ درصد به ۶۶ درصد رساندیم. پوشش ارتباطی جمعیت شهری نیز از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسید و تمام شهرهای کشور امروز به خدمات نسل ۳ و ۴ اینترنت همراه دسترسی پیدا کرده‌اند.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: دسترسی خدمات نسل ۴ اینترنت همراه از ۷۱۰ شهر به ۱۲۴۲ شهر رسیده و پهنای باند اینترنت در این دولت از ۹۰۰ گیگابیت به ۱۵۰۰ گیگابیت رسیده و ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری جدید بین استانی نیز احداث‌ شده است. در همین حال ظرفیت انتقال شبکه ملی استانی ۲.۴ دهم برابر و ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات ۳ برابر شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه