ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

در بازدید رئیس سازمان نقشه‌برداری از مراکز دانش‌بنیان دانشگاه شریف، آمادگی دانشگاه صنعتی شریف برای همکاری با سازمان نقشه‌برداری کشور اعلام و مقرر شد از خدمات دانش‌بنیان دانشگاه شریف در زمینه‌‎های مختلف از عکاسی رقومی گرفته تا تولید اپلیکیشن‌های مسیریابی ملی و حل مسائل فنی و تخصصی سازمان نقشه‌برداری استفاده شود.
به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید محمدرضا حسینی، معاون مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه این دانشگاه ۱۰ هزار دانشجو و ۴۰۰ نفر عضو هیئت علمی دارد، یادآور شد: این دانشگاه دو دوره‌ی آموزش محوری و پژوهش محوری را پشت سر گذاشته و امروزه در دوره‌ی فناوری محوری و کارآفرینی به سر می‎‌برد.
وی افزود: در حوزه‌‎های مختلف IT و ICT و ... وارد همکاری با بخش‌های بیرون دانشگاه شده و به سودآوری رسیده‎‌ایم. کمااینکه در همکاری با همراه اول به سود ۳۷ میلیاردی رسیدیم و ۲۸ میلیارد قرارداد پژوهشی در مجتمع خدمات فناوری داریم.
معاون مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ شرکت در مراکز علمی فناوری دانشگاه صنعتی شریف، شکل گرفته و بلوغ یافته‌‎اند، گفت: دانشگاه شریف به سمت برند «تجاری شدن» پیش می‌‎رود. بر این اساس در نمایشگاه‌‎های تجاری شرکت می‎‌کنیم و به ۵-۶ کشور از جمله ترکیه، قطر و عمان صادرات داریم.
حسینی با بیان این که دانشگاه شریف در حال سرمایه‎‌گذاری روی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است، ادامه داد: در قراردادهای کارآفرینی خود با شرکت‎‌هایی که مدیران عامل آن‌ها یا اعضای هیات مدیره‌‎شان از اعضای دانشگاه شریف باشند، زمینه‌ی تامین نیروی انسانی آن‌ها را از میان دانشجویان این دانشگاه فراهم می‌‎آوریم.
معاون مرکز رشد و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، گزارشی از اکوسیستم کارآفرینی فناوری با محوریت «مرکز رشد» این دانشگاه با ۱۵ سال سابقه‌ی فعالیت ارائه داد و افزود: در حال حاضر سه سیستم‌‎عامل «شتاب‌دهنده‌‎ها»، «مدرسه‌ی اشتغال» و «دفتر انتقال تکنولوژی» را ساماندهی کرده و هدفمان تجاری کردن ایده‌ها و پژوهش‌های دانشجویان و اساتید است. افراد پس از حضور در مرکز رشد می‌توانند به پارک‎ علم و فناوری دانشگاه شریف راه یابند.
وی با ابراز خرسندی از اینکه تبدیل ایده به ثروت در دانشگاه شریف محقق شده و شرکت‎‌های دانش‌بنیان این دانشگاه به درآمدزایی و صادرات رسیده‎‌اند، از برنامه‎‌های مشترک این دانشگاه با بانک شهر، بانک ملت، بانک مسکن و.... خبر داد و گفت: در همکاری با بخش‎‌های دولتی ابتدا لازم است که با مسائل و مشکلات آن‌ها روبه‌رو شویم و آن‌ها را شناسایی کنیم، بعد برای رفع آن‌ها ایده بدهیم و برایش کارآفرینی کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه