موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۸ تير

با این که گوگل مدت ها از رشد مالی بسیار خوب و پایدارش لذت برده اما در دو کوارتر(بازه چهارماهه) گذشته این شرکت نتوانستاز نظر مالی به انتظاراتی که می رفت دست پیدا کند.
اما گوگل آمار و ارقامی از درآمدهای چهارماهه دوم سال جاری را منتشر کرده و بسیار خوب محسوب می شود. در این گزارش درآمد 17.7 میلیارد دلاری این شرکت 11 درصد رشد را نسبت به سال گذشته و 3 درصد رشد نیز نسبت به چهارماهه نخست سال جاری نشان می دهد. به گفته روت پورات، رئیس بخش مالی گوگل، این رشد درآمد به لطف بخش های موبایل و خصوصاً یوتیوب میسر شده است.
اگرچه گوگل آمار خاصی را ارائه نکرده اما به گفته پورات، در زمینه کسب درآمد از تبلیغات فاصله بخش دسکتاپ و موبایل بسیار کم شده است. امید کردستانی، مدیر ارشد کسب و کار این شرکت می گوید: در حال حاضر در 10 کشور جهان میزان جستوهای صورت گرفته در موبایل از دسکتاپ ها پیشی گرفته است. احتمالاً به همین دلیل است که گوگل حتی منابع بیشتری را برای ارائه تجربه بهتر به کاربران موبایل صرف می کند. به گفته وی اکثر جستجوهای صورت گرفته در موبایل بصورت محلی بوده و کاربران می خواهند از مراکز خرید، پمپ بنزین یا امثال آن در پیرامون خود مطلع شوند. به همین دلیل کاربران موبایل به دنبال پاسخ هایی سریع و کاربردی هستند.
البته گوگل صرفاً بر روی بخش جستجوی خود تمرکز نکرده است چرا که سایر بخش های کلیدی که می تواند برای کاربران موبایل مهم باشد نیز در اولویت این شرکت عظیم قرار گرفته است. به گفته کردستانی سرویس هایی نظیر Google Photos، Now On Tap و Android Pay همگی در گستردگی درآمدهای گوگل در حوزه موبایل تاثیرگذار هستند. همچنین استراتژی لینک سازی عمیق به منظور ارائه لینک هایی از نرم افزارهای مختلف در اپلیکیشن هایی که کاربران نصب می کنند نیز در دستور کار گوگل قرار گرفته تا ترافیک بیشتری را به سمت سرویس های خود جذب کند. به گفته پورات، Google Play نیز همچنان به رشد بسیار خوب خود در سریعترین سیستم عامل گیمینگ بر روی موبایل ادامه می دهد.
عملکرد یوتیوب در بخش موبایل نیز بسیار تحسین برانگیز بوده است. استفاده از تبلیغات پیش از ویدیو به کسب درآمدهای هنگفتی برای گوگل کمک کرده اند. به گفته پورات این سرویس اکنون به نرخ رشدی 16 درصدی دست پیدا کرده و زمان تماشای ویدیوهای مختلف نیز دو برابر شده است.
تعداد تبلیغ دهنده ها در ویدیوهای موجود در یوتیوب نیز تا 40 درصد رشد داشته و سرمایه گذاری افراد در این بخش نیز تا 60 درصد افزایش یافته است. کردستانی می گوید، متوسط زمان تماشای ویدیوها در یوتیوب اکنون 40 دقیقه بوده و افراد 18 تا 49 ساله طرفداران تماشای ویدیو بر روی موبایل های خود هستند. همچنین یوتیوب پلتفرم بسیار خوبی برای تولیدکنندگان محتوا نیز محسوب می شود چرا که تعداد کانال های این سرویس تا 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روسیه اعتقاد دارد گوگل از تسلطش بر بخش موبایل، سو استفاده می کند