تکنولوژی
سید سجاد احمدی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ خرداد

آینده تکنولوژی با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ها گره خورده است و این را همه ما می دانیم. به نظر می رسد گوگل عجله اش از همه بیشتر است.

این شرکت پایگاهی تحقیقاتی در زوریخ تاسیس خواهد کرد که در این زمینه فعالیت و تحقیقات انجام دهد.

پایگاه تحقیقاتی گوگل در اروپا بر روی یادگیری ماشین تمرکز خواهد داشت یادگیری ماشین به این معنی که ماشین ها بتوانند با استفاده از اطلاعات حجیمی که در دسترس دارند خود را ارتقا دهند، در زمینه های مختلف خودآموزی کنند و بر اساس اطلاعات بدست آمده قوانین وضع کنند. زمینه دیگر ادراک ماشین در رابطه با درکِ عکس ها، صداها، موسیقی، و ویدئو است.

این پایگاه تحقیقاتی چهار سال بعد از اولین اقدامات شرکت در راستای یادگیری ماشین، سه ماه بعد از معرفی AI beat و کمتر از دو-سه هفته از کنفرانس I/O گوگل معرفی شد، پیشرفت خوبیست نه؟
در طول کنفرانس I/O گوگل از همیار هوشمند Google Assistant پرده برداری کرد که رقیبی برای Cortana مایکروسافت، Siri اپل و Alexa آمازون شد. آقای ساندر پیچای مدیر عامل گوگل در این رابطه گفت: «توانایی ما برای ساخت دستیاری هوشمند از دیگران خیلی بیشتر است».

حالا با معرفی این پایگاه تحقیقاتی به نظر می رسد گوگل در این عرصه از همه رقبا عجله اش بیشتر است از جمله فیسبوک که این روزها در این زمینه سرمایه گذاری های هنگفتی کرده است.
اما چرا زوریخ به جای کالیفرنیا؟ شرکت در این رابطه توضیح می دهد که: «ما به دنبال جذب بهترین محققان علم کامپیوتر دنیا هستیم و زوریخ انتخاب خوبی به شمار آمد از آنجا که مراکز آموزشی زیادی در این زمینه دارد و این کمک بزرگی برای ما است».

برچسب هاgoogle
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

خودروی بدون راننده گوگل از تابستان امسال وارد خیابانها می شود