ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۰ مهر

وال استریت ژورنال گزارش کرد، گوگل پلاس، شبکه‌ی اجتماعی شناخته شده‌ی گوگل، پس از کشف یک سری سوء استفاده‌ها که به گروه‌های توسعه‌دهنده‌ی مخرب اجازه‌ی جمع‌آوری اطلاعات صدها میلیون کاربر را می‌دهد، خاموش شد.
در این گزارش تعجب‌آور، این نشریه ادعا کرد اداره‌ی حفظ حریم خصوصی و اطلاعات گوگل، یک کمیته‌ی داخلی از کارشناسان گوگل به این نتیجه رسیده بودند که قصدی برای گزارش آسیب‌پذیری گوگل پلاس به کاربران ندارند.
وکلای شرکت توصیه کرده بودند که گوگل از نظر قانونی الزامی برای فاش کردن این حادثه به عموم ندارد. و این گروه تصمیم گرفت به دلیل اینکه گوگل نمی‌توانست به درستی بگوید کدام توسعه‌دهندگان احتمالا به اطلاعات دست یافته‌اند، فاش کردن آن به طور عمومی هیچ سود عملی برای کاربران ندارد.
در پست وبلاگی، گوگل اعلام کرد در ماه مارس ۲۰۱۸ این آسیب‌پذیری را به عنوان بخشی از پروژه‌ی Strobe کشف کرد که در آن یک تیم صد نفره متهم به انجام بررسی جامعی از ابزارهای توسعه‌دهنده‌ی شخص ثالث شد که اجازه‌ی دسترسی به حساب‌های گوگل و اطلاعات دستگاه اندرویدی را داشت.
بیش از ۵۰۰ هزار حساب کاربری گوگل پلاس آلوده شدند و ۴۳۸ برنامه احتمالا از API استفاده کرده‌اند. گوگل ادعا می‌کند شواهد نشان ندادند توسعه‌دهندگان از سو استفاده این نقص امنیتی آگاه بودند. گوگل پلاس در آگوست ۲۰۱۹، پس از یک دوره‌ی تعطیلی ده ماهه خاموش می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه