کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ شهريور

هواوی به تازگی گزارش مالی نیمه‌ اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است و طبق این گزارش این شرکت در ۶ ماهه‌ اول سال توانسته درآمد حاصل از فروش خود را به ۶۶ میلیارد دلار یعنی رشد سال به سال ۱۳/۱ درصدی و حاشیه‌ سود خالص ۹/۲ درصدی برساند. هواوی در نیمه‌ اول سال ۲۰۲۰ میلادی، تقریبا در هر روز توانسته ۳۵ میلیون دلار سود داشته باشد.
به گزارش روابط‌عمومی هواوی، بخش محصولات مصرفی هواوی با کسب ۳۶/۵ میلیارد دلار توانسته بیشترین درآمد را برای هواوی حاصل کند. بخش کسب‌وکارهای مخابراتی مربوط به اپراتورهای موبایل و سازمانی (Enterprise) این شرکت نیز به ترتیب ۲۲/۸ میلیارد دلار و ۵/۱ میلیارد دلار درآمد را ثبت کرده‌اند.
هواوی در سال ۲۰۱۹ رکوردشکنی کرد و حدود ۲۴۰ میلیون دستگاه گوشی موبایل را به سراسر دنیا فرستاد. این شرکت در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ سامسونگ را پشت سر گذاشت و عنوان برترین تولیدکننده‌ی گوشی موبایل در دنیا را به دست آورد. شرکت هواوی همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های موبایل هوشمند ۵G در جهان است.
هواوی در این مورد گفته: «در شرایطی که کشورهای دنیا در حال مبارزه با پاندمی کووید-۱۹ هستند، اطلاعات و فناوری‌های ارتباطات (ICT) نه تنها به ابزاری حیاتی برای مبارزه با ویروس تبدیل شده‌اند، بلکه موتوری برای احیای اقتصادی هم هستند. هواوی تعهدش به کار کردن با اپراتورهای موبایل و شرکای این صنعت را از نو تعریف کرده است تا عملیات شبکه را پایدار نگه دارد، سرعت تحول دیجیتال را افزایش دهد و از تلاش‌های محلی برای محدود کردن شیوع‌ها و بازگشایی اقتصادهای منطقه‌ای پشتیبانی کند. محیط پیچیده‌ خارجی باعث می‌شود تا همکاری آزادانه و اعتماد در زنجیره‌ی ارزش جهانی، بیش از پیش اهمیت پیدا کنند. هواوی پیمان بسته تا به تعهداتی که به مشتریان و تامین‌کنندگان داده، عمل کند. همچنین به حرکت رو به جلویش ادامه دهد و در اقتصاد دیجیتال جهانی و توسعه‌ی فناورانه مشارکت داشته باشد؛ فارغ از اینکه این شرکت در آینده با چه چالش‌هایی مواجه خواهد بود.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه