ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ آذر

پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه‌ی فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه‌ی آیدیران ۹۶ گفت: حمایت از کارآفرینی که همراه با خلاقیت باشد برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اهمیت داشته و این معاونت سعی در نقش‌آفرینی در آن رویدادها دارد. حمایت از تحقیقات مرز دانش از طریق اجرای طرح‌های کلان ملی، تجاری‌سازی فناوری از اقداماتی است که معاونت در کنار فرهنگ‌سازی اقتصاد داش بنیان انجام می‌دهد.
کرمی ادامه داد: چرا که دانشگاه مرکز تولید علم و تئوری است اما تبدیل ایده به محصول همچنین علم به عمل و ورود آن به جامعه نیازمند نقش‌آفرینی بازیگران دیگر همچون پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری است اما اخیرا بازیگران دیگری همچون شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های جسورانه در کنار بخش خصوصی قرار گرفتند تا به رشد صنعت و تولید ملی کمک کنند.
معاونت علمی نیز برای ورود به این موضوع مهم در کنار ستادهای توسعه فناوری خود ستاد توسعه‌ی فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان را راه‌اندازی کرد تا شاهد فرهنگ‌سازی ترویج موضوع اقتصاد دانش‌بنیان باشیم.
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در چند سال اخیر را شتابان دانست و ابراز کرد: سال ۹۲ حدود ۵ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف وجود داشتند اما در حال حاضر با حمایت‌های انجام شده بیش از ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند. این موضوع در رابطه با استارتاپ‌ها نیز صدق می‌کند در طول ۶ سال امروز هزاران استارتاپ در حوزه‌های مختلف کشور فعالیت می‌کنند.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری راه‌اندازی شتاب‌دهنده در حوزه‌ی طراحی صنعتی را به‌صورت پیشنهادی مطرح کرد و گفت: با این وجود استارتاپ‌های حوزه‌ی طراحی صنعتی هنوز در ارتباط منسجم با معاونت علمی و فناوری قرار نگرفتند و شتاب‌دهنده‌ای خوب در این حوزه وجود ندارد. در این جشنواره ایده‌های خوبی وجود دارد که هر یک توانایی تبدیل شدن به یک استارتاپ یا شرکت دانش‌بنیان را دارا است تا از دل آیدیران ۹۶ یک شتاب‌دهنده و تعدادی شرکت را شاهد باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه